سرویس سینمایی هنرآنلاین: حسین نمازی مدتی قبل سریال "حوالی پاییز " را روی آنتن شبکه سه داشت، سریالی که به نوعی به حادثه منا می‌پرداخت.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فعالیت‌های جدید خود گفت: این روزها درگیر فیلمنامه جدیدی برای ساخت یک سریال دیگر هستم و چون روی نگارش آن حساس هستم به همین جهت فعلا زمان مشخصی برای کلید زدن سریال در نظر ندارم.

نمازی درباره میزان استقبال از سریال "حوالی پاییز " نیز بیان کرد: خوشبختانه با استقبال خوبی مواجه شد و بازخوردهایی که از مخاطب دریافت کردم بسیار لذت بخش بود.

کارگردان "آپاندیس " در ادامه درپاسخ به این سوال که چرا حادثه منا را محور اصلی سریال خود قرار داد، اظهار کرد: در آن سال پدر، مادر، عمو و زن عمویم در سفر حج بودند و در حادثه جرثقیل و منا از آن‌ها بی خبر بودیم ولحظات سختی را پشت سر گذاشتیم. پس از این حادثه قصد داشتم یک فیلم سینمایی با رویکرد خانواده بر مبنای این داستان بسازم و پیگیر هم شدم اما در آن زمان امکانش فراهم نشد. زمانی که پروینی پیشنهاد ساخت این سریال را داد حس کردم زمانش رسیده است که در این حوزه بتوانم کاری انجام دهم. حتی زمان نگارش وقتی با خانواده‌ شهدای این حادثه صحبت می‌کردم تا مدت‌ها حالم بد بود، اما از آنجایی که احساس دین می‌کردم نسبت به این مسئله، تصمیم گرفتم آن را بسازم.

وی درباره میزان رضایت از پرداخت این موضوع در سریال نیز توضیح داد: در هیچ کاری تمام و کمال نمی‌توان همه مسائل را عنوان کرد و نمی‌توان درمورد مسئله‌ای در این ابعاد همه تلخی را نشان داد. کسی نمی‌تواند ادعا کند که حق مطلب ادا شده است لایه‌های زیادی از این ماجرا هنوز ناگفته مانده است؛ اما سعی کردم به نوعی این موضوع بیان شود تا مخاطب اذیت نشود.

نمازی در ادامه به سریال جدیدش اشاره کرد و افزود: فیلمنامه جدید روایت بکری دارد و برای خودم نیز این تجربه جذاب است. ضمن این که تجربه "حوالی پاییز" برایم بسیار ارزشمند بود. تلاش می‌کنم سریالی بسازم که بازخوردهای خوبی داشته باشد از همین رو فیلمنامه را مجدد بازنویسی کردم و سعی می‌کنم تا نتیجه خوبی به همراه داشته باشد.

 وی درخاتمه درباره بازگشت به سینما نیز اظهار کرد: امسال خیلی جدی قصد داشتم یک فیلم بسازم، اما امسال، سال ساخت فیلم جدی نیست. اگر چه همیشه در آثارم کمی از فضای خنده‌دار هم بهره می‌گیرم، اما امسال فضای فیلم‌ها صرفا کمدی است و فروش هم همین را می‌گوید. حس کردم باید فعلا دورتر بایستم و شاید سال آینده اقدام به ساخت یک فیلم سینمایی بکنم.