به گزارش هنرآنلاین به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد، نکوداشت سیدعلی موسوی‌گرمارودی به پاس 5 دهه تلاش بی دریغ ایشان به ادب پارسی با حضور پیروز حناچی سرپرست شهرداری تهران، احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، بهاالدین خرمشاهی مترجم، شاعر و نویسنده، محمدعلی بهمنی شاعر و ترانه سرا، جواد محقق پژوهشگر، یوسفعلی میر شکاک، سعید بیابانکی، حسین آهی، محمدرضا بایرامی، علیرضا قزوه و سایر شاعران و فعالان ادبیات کشور دوشنبه 5 آذر ساعت 15 در خانه شعر و ادبیات برگزار می شود.

در این نکوداشت از تلاش‌های 5 دهه موسوی‌گرمارودی تقدیر و خانه شعر و ادبیات با رویکردی جدید فعالیت‌های خود را آغاز می‌کند.

برگزاری دوره‌های آموزشی شعر و ترانه، بررسی تخصصی ادبیات، برگزاری شب‌های پاسداشت بزرگان عرصه شعر و ادب، بررسی ادبیات انقلاب اسلامی، راه‌اندازی کتابخانه تخصصی برای پژوهشگران و دانشجویان ادبیات از جمله فعالیت‌های خانه شعر در دوره  جدید خواهد بود.

گفتنی است مرتضی امیری‌اسفندقه 12 شهریور سال جاری طی حکمی از سوی سیدمحمدحسین حجازی مدیر عامل شرکت نوسازی عباس آباد به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری خانه شعر و ادبیات شد.

خانه شعرو ادب از مراکز منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد است. این مرکز خانه‌ای برای شاعران، نویسندگان و فعالان پیشکسوت و علاقه مندان جوان حوزه ادبیات کشور خواهد بود.

نکوداشت استاد موسوی گرمارودی اولین برنامه خانه شعر و ادبیات در دوره جدید است که با حضور همه فعالان حوزه شعر و ادبیات و با سخنرانی استاد بهاالدین خرمشاهی و سایر علاقه مندان به ادبیات برگزار می‌شود.

استاد سید محمد موسوی گرمارودی شاعر، منتقد، مترجم و نویسنده بزرگ در سال 1320 در قم به دنیا آمد. او دکترای خود را در رشته ادبیات فارسی از دانشگاه تهران اخذ و نقش برجسته‌ای در رشد و تعالی ادبیات کشور ایفا کرده است.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به خانه شعر و ادبیات به نشانی بزرگراه حقانی، خروجی کتابخانه ملی، جنب باغ کتاب مراجعه کنند.