به گزارش هنرآنلاین، رامیار دیبانژاد، دانش‌آموز مقطع پیش‌دانشگاهی در کردستان پس از هشت‌ماه کار و تلاش، توانست رحل ترکیبی قرآن مجید را که قابلیت پخش صدا و تصویر همزمان، چراغ مطالعه و شارژ به‌وسیله انرژی خورشیدی و برق ۲۲۰ ولت را دارد، طراحی کند و به شماره ۷۲۵۵۴ به نام خود در کشور به ثبت برساند.
دیبا نژاد در ارتباط با این اختراع اظهار کرد: همواره احترام به کتاب آسمانی ما مسلمانان در هنگام مطالعه یادآوری شده است. استفاده از رحل به هنگام قرائت یا فراگیری موجب می‌شود علاوه بر احترام به کتاب آسمانی ما مسلمانان، طرز صحیح نشستن به مدت طولانی به هنگام مطالعه در پیر و جوان اصلاح شود.
وی افزود: بهره‌مندی از نرم‌افزار قرآنی تعبیه شده در رحل، یادگیری کتاب آسمانی را برای فراگیران سهل‌تر کرده و به‌عنوان مدرسی در یادگیری قرآن کاربرد دارد، همچنین طرح مذکور فاقد نمونه داخلی و خارجی است.
این مخترع حوزه قرآنی گفت: طرح مذکور موجب سهل‌تر شدن یادگیری قرآن و استفاده از رحل در شرایط خاص همچون ماه مبارک رمضان و مناسبت‌های دینی و مذهبی است.
وی بیان کرد: طرح یاد شده شامل بسته کامل فراگیری کتاب آسمانی مسلمانان است که حاوی یک جلد قرآن، چراغ مطالعه، نرم‌افزار قرآنی و شارژ منابع تغذیه آن به‌وسیله انرژی خورشیدی(سولار) و هچنین برق ۲۲۰ ولت است.
دیبانژاد اظهار داشت: علاوه بر دارا بودن اسپیکر، دستگاه قرآن‌خوان قابلیت اتصال به هندزفری برای استفاده شنیداری یک نفر و همچنین قابل اتصال به سیستم صوتی برای شنیداری در مجالس قرآن و پخش صوت قرآن برای حاضران در جلسه را داراست تا یادگیرنده یا فراگیران در دفعات بعدی مطالعه به آسانی به آن دسترسی داشته باشد.
وی ادامه داد: پایه‌های رحل قابلیت تاشو دارد که همراه داشتن رحل و تجهیزات همراه آن را در هر شرایط زمانی و مکانی برای فراگیران امکان‌پذیر می‌کند، رحل مذکور نخستین رحل ترکیبی است که در ایران و جهان اختراع شده و فاقد نمونه داخلی و خارجی است.
دانش‌آموز پیش‌دانشگاهی کردستان افزود: دارا بودن سیستم صوتی و تصویری نمایش قرآن موجب می‌شود کاربر از صوت شیوای قاریان کشور و جهان بهره‌مند شده و همزمان از روی کتاب قرآن همراه، به مطالعه سوره مورد نظر پردازد.
وی گفت: با توجه به اینکه نمونه قابل ارائه به بازار فراهم شده و شرکت‌هایی که در راستای علوم قرآنی فعالیت می‌کنند تمایل خود را به تولید اعلام کرده‌اند، هم‌اکنون حامیان مالی می‌توانند در تولید رحل ترکیبی سرمایه‌گذاری کنند.
دیبانژاد یادآور شد: بدون تردید تولید آن در داخل کشور موجب می‌شود تا به‌عنوان بسته‌ای فرهنگی در راستای توسعه و ترویج علوم قرآنی علاوه بر بازارهای داخلی به سایر مجامع اسلامی که علاقه‌مند به فراگیری قرآن و علوم قرآنی هستند، صادر شود. انتهای پیام/62