سرویس موسیقی هنرآنلاین: هادی منتظری نوازنده نوازنده کمانچه درباره شرایط این روزهای حوزه موسیقی در ایران به هنرآنلاین، گفت: فکر می‌کنم موسیقی وضعیت نابسامان و مغشوشی دارد و دلیلش این است آنچه به‌عنوان هویت دینی و ملی است در صداوسیما به‌صورت جدی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

منتظری در ادامه بیان کرد: به‌عنوان مثال در صداوسیما سازهای ایرانی نمایش داده نمی‌شود و این یکی از بزرگ‌ترین معضلات است. به‌طور کلی متأسفانه کارهایی که باید زمینه‌ساز هنری متناسب با هویت اصیل ما باشد انجام نمی‌شود.

این نوازنده خاطرنشان کرد: از طرفی من تخصصم موسیقی پاپ نیست و مخالفتی با این نوع موسیقی ندارم. اما استفاده از موسیقی پاپ در جامعه ما از حد تعادل خارج شده است. یعنی این‌که موسیقی تفننی و تفریحی تبلیغ می‌شود و موسیقی جدی را به انزوا می‌برند.

هادی منتظری در ادامه تأکید کرد: در آینده آنچه برای ما می‌ماند و ماندگار می‌شود موسیقی‌ متناسب با هویت ملی ماست. متأسفانه الان ارزش‌گذاری‌ها بیشتر به سمت موسیقی پاپ رفته است و حتی رادیو و تلویزیون هم در حفظ و اشاعه موسیقی اصیل کوتاهی می‌کند.

منتظری افزود: در ایران مشکلات فقط مختص خوانندگان یا نوازندگان نیست، بلکه همه مشکل دارند. به‌عنوان مثال مشکلات زیادی هست تا یک هنرمند بتواند کنسرت برگزار کند. همچنین هزینه آمفی‌تئاترها گران است و بوروکراسی پیچیده تا اخذ مجوز و ... این مجموعه عوامل سبب می‌شود مانع برای موسیقی‌دان‌ها به وجود آید. امیدوارم در آینده این موانع از بین برود تا موزیسین‌ها با خیال راحت فعالیت کنند.

این نوازنده در پایان گفت: به نظر من آینده موسیقی خوب خواهد بود و ما شاهد پیشرفت این هنر خواهیم بود. ما باید با همت کار کنیم. امیدواریم رسانه‌ها و دولت هم در این موفقیت سهم بسزایی داشته باشند.