سرویس سینمایی هنرآنلاین: ابوالفضل میری در دومین تجربه تصویری خود در فیلم سینمایی "زیر سقف دودی" به کارگردانی پوران درخشنده به ایفای نقش پرداخت، فیلمی که نقطه عطف کارنامه کاری او محسوب می‌شود. این فیلم این روزها در چهل و هشتمین جشنواره فیلم رشد با 12 فیلم دیگر در حال رقابت است. علاوه بر این‌ها میری این روزها مشغول بازی در سریال"رقص روی شیشه" به کارگردانی مهدی گلستانه است که برای شبکه نمایش خانگی در حال تولید است.

میری در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره بازی در  "زیر سقف دودی" گفت: این نقش برایم مهم و قابل احترام بود، چون اولین حضور جدی من در سینما را رقم زد و مهم‌تر این‌که جلوی دوربین خانم درخشنده قرار ‌گرفتم. طبیعتا برای نقش بسیار زحمت کشیدم و زحمت‌ها و راهنمایی‌های خانم درخشنده نیز کمک کرد تا به نقش آرمان نزدیک شوم. در کنار او آقای اصلانی و خانم زارعی نیز کمکم کردند تا بتوانم به نتیجه بهتری برسم.

این بازیگر که در حاشیه جشنواره فیلم رشد به سخن پرداخت درباره اهمیت برگزاری این جشنواره بیان کرد: فکر می‌کنم سینما شبیه یک تخته سیاه یا وایت‌بورد است که کارگردان می‌‌تواند در نقش یک معلم درس زندگی را روی آن به تصویر بکشد و آموزش بدهد و به همین دلیل این جشنواره را مهم می‌دانم. فکر می‌‌کنم فیلم‌های تولیدی می‌توانند روی پرده نقره‌ای سینما مثل یک درس و کتاب عمل کنند و روی مخاطب اثر بگذارند. درس آن نیز می‌تواند درس زندگی، خانواده، عشق، رابطه افراد و... باشد. با همین شیوه می‌توان رشد کرد و تعالی یافت.

وی ادامه داد: چیزی که درباره جشنواره رشد دوست دارم نام آن است، خوشحالم که به‌عنوان بازیگر در این جشنواره حاضر می‌شوم و دوست دارم سال‌های سال همچنان ادامه پیدا کند و امیدوارم ما هم در این سینما و با همین جشنواره، رشد کنیم.