سرویس معماری هنرآنلاین: کمیته هنر پیش از اسلام پژوهشکده هنر با همکاری معاونت هنری فرهنگستان هنر، و در ادامه سلسله نشست‌های صورت و معنا در هنر هخامنشی، سومین نشست تخصصی خود را با عنوان بارگاه جمشید یا مسجد سلیمان نبی را برگزار می‌کند.

در این نشست میرزا محمد حسنی، به عنوان سخنران به بررسی معماری و مفاهیم درونی بنای معروف دوران هخامنشی یا بارگاه جمشید خواهد پرداخت.

بر اساس این گزارش، تخت جمشید یا پارسه نام یکی از شهرهای باستانی ایران است که طی سالیان، پایتخت باشکوه و تشریفاتی پادشاهی ایران در زمان امپراتوری هخامنشیان بوده است. در این شهر باستانی کاخی به نام تخت جمشید وجود دارد که در دوران زمامداری داریوش بزرگ، خشایارشا و اردشیر اول بنا شده و به مدت حدود ۲۰۰ سال آباد بوده است. در سال ۵۱۸ پیش از میلاد، بنای تخت جمشید به عنوان پایتخت جدید هخامنشیان در پارسه آغاز شد.پس از ورود اسلام به ایران نیز این مکان را محترم می‌شمردند و آن را هزار ستون یا چهل منار می‌گفتند و با شخصیت‌هایی همچون سلیمان نبی و جمشید مرتبط می‌دانستند.

علاقه‌مندان به شرکت در این نشست می‌توانند چهار‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ از ساعت ۱۶ تا ۱۸ به فرهنگستان هنر واقع در خیابان ولی‌عصر (ع)، تقاطع خیابان طالقانی، شماره 1552، سالن طبقه سوم مراجعه کنند.