سرویس معماری هنرآنلاین: در توضیح این مسابقه آمده است: کالبد روستاها همیشه یادآور سادگی، پیوند محیط و فرهنگ و نشان دهنده اوج هماهنگی زیستگاه و معیشت در معماری کشور عزیزمان بوده است. بسیاری بر این عقیده‌اند راز ماندگاری روستاها پیوند ناگسستنی میان معیشت، باور روستاییان و همنشینی با طبیعت است. در این میان روستاهای استان گلستان با داشتن گوشه‌هایی ظریف از هنر معماران بی‌نام دارای فرهنگ‌ها، اقلیم‌ها و گونه‌های متنوع مسکن است که بسیار بدیع و قابل تأمل است. در این راستا بنیاد مسکن استان گلستان با همکاری انجمن عکاسان استان گلستان بر آن شده است تا مسابقه عکسی را تحت عنوان "روستا میراث ماندگار" به منظور ثبت تصاویری ناب و بدیع از سیمای روستاهای استان برگزار کند.

محورهای مسابقه عکاسی عبارت‌اند از: روستا، بافت و معماری بومی، مسکن معیشت محور، سازگاری بافت و محیط طبیعی و فرهنگ و سبک زندگی اجتماعی در فضاهای جمعی روستا است.

بر اساس این گزارش، مهندس ابراهیم سقایی، مهندس صابر مناجاتی و دکتر بهنام قلیچ خانی داوران این مسابقه و اسماعیل نسرکانی؛ مسئول روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان، دبیر این مسابقه است.

یحیی کریم آبادی، سید محمد حسینی،عباس حق بین،محمدرضا ولی اللهی و اسماعیل نسرکانی به عنوان اعضای کمیته اجرایی در این مسابقه حضور دارند.

در این مسابقه به نفر اول: ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال،نفر دوم: ۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ریال و نفر سوم: ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال به عنوان جایزه اهداء می‌شود. همچنین علاوه بر جوایز فوق به سه عکس برتر از شرکت‌کنندگان بومی استان گلستان نیز جوایزی اهدا خواهد شد.

شایان‌ذکر است، شرکت در مسابقه برای عموم آزاد است. ضمناً عکس‌های ارسالی باید از روستاهای استان گلستان باشد و نام روستا ذکر شود.هر عکاس صرفاً می‌تواند ۱۰ عکس را با توجه به موضوعات مسابقه به دبیرخانه ارائه دهد.

عکس‌های ارسالی در هر محور مسابقه در یک پوشه قرار گیرد و ذکر نام روستا و نام عکاس در ذیل هر عکس الزامی است.

عکس‌های ارسالی باید مستند بوده و هرگونه دست‌کاری و مخدوش نمودن عکس‌ها مجاز نیست.ایجاد تغییرات در حد کراپ و تنظیمات نور و رنگ بلامانع است و عکس‌های ارسالی می‌تواند سیاه سفید یا رنگی باشد.

حجم عکس ارسالی حداقل ۳ مگا بایت و حداکثر ۵ مگابایت با پسوند jpg باشد.

عکس‌های ارائه شده در مسابقات و جشنواره‌های دیگر نباید حائز کسب مقام یا رتبه شده باشد.

عکس‌های پذیرفته‌شده با ذکر نام عکاس به هر نحو مقتضی توسط بنیاد مسکن قابل استفاده خواهد بود.

علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند تا 30 بهمن‌ماه آثار خود را به دبیرخانه این رویداد واقع در استان گلستان، گرگان، میدان بسیج، سایت اداری استانداری، اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان و یا ایمیل roosta@bmgolestan.ir  ارسال کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن و فکس دبیرخانه جهت پاسخگویی: ۰۱۷۳۲۴۳۵۰۳۲ داخلی ۱۴۸ تماس حاصل کنند.

برندگان این رویداد از 21 لغایت 31 فروردین ماه اعلام خواهند شد.