به گزارش هنرآنلاین، قباد میمنت آبادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اظهار کرد: جشنواره بین المللی ادبیات داستانی، در راستای دغدغه ادبی فرهنگی کردستان و بمنظور تقویت استکبار ستیزی، تعامل و تبادل آراء در حوزه ادبیات داستانی و مبارزه با تهاجم فرهنگی برگزار می شود.
وی اضافه کرد: فراخوان این جشنواره به چهار زبان انگلیسی، عربی، فارسی و کردی منتشر شده است و مقالات ارسال شده به این چهار زبان در جشنواره پذیرش می شود.
میمنت آبادی تصریح کرد: در بخش بین المللی این جشنواره ارزش ها و فرهنگ مقاومت، حجاب، عفاف، فداکاری، قیام و حرکت انتفاضه و سایر ارزش های انقلابی مورد توجه قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در این جشنواره شرایطی مهیا شده که هر نویسنده می تواند، در دو بخش شرکت کند تاکید کرد: در هر دو بخش حداکثر تنها می توان دو اثر به دبیرخانه ارائه شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کردستان ادبیات را بهترین قالب برای انتقال مفاهیم ارزشی دستاوردهای فرهنگی عنوان کرد و گفت: در برگزاری این جشنواره فرهنگی از حضور کشورهای مختلف بهره خواهیم گرفت.
وی یادآور شد: تاکنون ۴۲ اثر در بخش های مختلف از سوی کشورهای مختلف عضو اکو به دبیرخانه ارسال شده است.
میمنت آبادی مهلت ارسال آثار به دبیرخانه را تا ۲۵ تیر ماه سال جاری عنوان کرد و گفت: این جشنواره بین المللی است و زمان ارسال آثار تمدید نخواهد شد.
وی بیان کرد: این جشنواره ۲۵، ۲۶، و ۲۷ شهریور ماه سال جاری در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کردستان با بیان اینکه به نفرات برتر در دو بخش داخلی و خارجی جوایزی اهداء می شود اضافه کرد: در بخش داخلی به نفرات اول ۱۲ میلیون ریال، نفرات دوم ۱۰ میلیون ریال و نفرات سوم هشت میلیون ریال و آثار شایسته تقدیرهم پنج میلیون ریال اهداء می شود.
وی افزود: در بخش بین الملل نیز به نفر اول هزار دلار، نفر دوم ۸۰۰ دلار و نفر سوم ۶۰۰ دلار همراه با لوح و تندیس تقدیم می گردد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کردستان ادامه داد: معرفی نمودن استان به عنوان یکی از قطب های موثر ادبیات داستانی کشور به دلیل تنوع خرده فرهنگ ها، تولید آثار فاخر ادبیات داستانی، تاکید بر به کارگیری خلاقیت، ارتقاء و افزایش تولیدات فاخر داستانی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره بین المللی برشمرد.
میمنت آبادی اضافه کرد: در این جشنواره حوزه معاونت فرهنگی، شورای عالی استان ها سازمان فرهنگ ارتباطات و سایر مراکز مرتبط همکاری کرده اند.
وی انتقال آموزش و مفاهیم فرهنگی را نیازمند تعامل دستگاه ها دانست و خواستار همکاری و مشارکت ادارات و دستگاه های ذیربط در این عرصه شد.
میمنت آبادی با اشاره به اینکه جشنواره ملی داستان نویسی بانه سال گذشته احیا شد تصریح کرد: این جشنواره امسال نیز مجددا برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کردستان افزود: تاکنون هزار اثر در این زمینه به دبیرخانه ارشاد ارسال شده است که این تعداد اثر ارسالی ستودنی است.
وی با اشاره به سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان و تاکید مقام معظم رهبری بر فرهنگی بودن این خطه این استان را در زمینه شعر، سرود، ادبیات و مفاخر کردی غنی برشمرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کردستان بر شناسایی خلاقیت ها و استعدادهای استان و تلاش بر تقویت و ارتقاء آن تاکید کرد.
وی در خصوص واگذاری تصدی گری برنامه ها ی فرهنگی و هنری به بخش خصوصی گفت: حجم عمده ای از این برنامه ها به موسسات فرهنگی که از فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت کرده اند واگذار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کردستان در پایان بسط و توسعه مفاهیم ارزشی در قالب زبان کردی و فارسی مثبت اریابی کرد. انتهای پیام/62