سرویس مد و لباس هنرآنلاین: غزال بهمنی طراح لباس دو برند "کلوتو" و "کراسو"، بیش از 10 سال پیش به این حوزه ورود یافته و مدرس کارگاه‌های متنوع در این حوزه است.

بهمنی درباره شرایط حاکم بر عرصه طراحی و تولید مد و لباس با توجه به برخی بحران‌های اقتصادی و ممنوعیت برخی اقلام وارداتی به خبرنگار هنرآنلاین گفت: به‌جرئت می‌توان گفت هم‌اکنون بهترین زمان تولید در عرصه مد و لباس است و ضرب‌المثل "عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد" در این شرایط برای رشد و توسعه تولید ملی مصداق عینی دارد.

او با تأکید بر اینکه هیچ نیرویی از بیرون مرزها نمی‌تواند در مسیر رشد و توسعه فرهنگی به ما کمک کن اظهار داشت: لباس هم یک نماد فرهنگی است و با توجه به پیشرفت‌هایی که طی سال‌های اخیر در زمینه طراحی کسب کرده‌ایم وقتش رسیده که برای تولید هر چه بهتر و بیشتر قدم برداریم.

بهمنی در ادامه گفت: متأسفانه بسیاری از طراحان از تولید می‌ترسند و تصور می‌کنند کار در حجم و اندازه کم به‌طور مثال در شکل مزون، بازگشت سود سریع‌تری دارد، در حالی که ما راه‌حل‌هایی به آن‌ها نشان می‌دهیم که بتوانند با تکیه بر تولید انبوه به سود اقتصادی مورد نظر دست یابند.

این طراح لباس با اشاره به اینکه طراح و تولیدکننده لباس باید در کمترین زمان به گزینه انتخابی خود دست یابند، اظهار داشت:  به‌طور مثال کارگاهی به نام شناخت پارچه که شاید سه ترم در دانشگاه به طول انجامد اصل مطلب در ورک‌شاپ‌ها، کارگاه‌های آموزشی و ظرف دو ساعت بیان می‌شود و با یک فندک می‌شود به اصل پارچه رسید.

بهمنی افزود: پس حال که دنیای سرعت است و عرصه فشن هم به‌هیچ‌وجه از آن مستثنا نیست، لازم است که طراحان و تولیدکنندگان با هدایت مدرسان و افراد باتجربه و تحصیل‌کرده در کمترین زمان به سمت اقیانوس خلوت و بی‌رقیب جهان مد و لباس سوق یافته و با سریع‌ترین راه‌های ممکن در رسیدن به هدف آشنا شوند.

او در خاتمه با اشاره به اینکه بسیاری از طراحان خلاقیت خود را باور ندارند تصریح کرد: تصورم بر این است که دانشگاه‌ها و کارگاه‌هایی که در زمینه‌های مختلف مرتبط با حوزه مد برگزار می‌شوند، به‌مثابه یک بانک اطلاعاتی بسیار قوی از طراحان کشور هستند که می‌توانند ظرفیت‌های گسترده کشورمان در بخش طراحی را به بخش تولید و مسئولان امر معرفی کنند.