شهرام علیدی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره وضعیت اکران فیلم «زمزمه در باد» گفت: هنوز منتظرم بعد از دو سال که از ساخت «زمزمه در باد» می‌گذرد بتوانم فیلم‌ام را اکران کنم. آقای سجادپور قول‌هایی را درباره اکران این فیلم داده‌اند و حتی رضایت دادم که این فیلم در گروه «هنر تجربه» اکران محدودی داشته باشد. وی افزود: اگر شرایط به همین منوال باشد و شرایط اکران مهیا نشود ترجیح می‌دهم فیلم «زمزمه در باد» را روانه شبکه نمایش خانگی کنم.

این کارگردان با اشاره به مشکلات لاینحل اکران فیلم گفت: فیلم در زمان نمایش در جشنواره بیست و هشتم فیلم فجر هیچ نوع مشکلی مضمونی نداشت و نمی‌دانم چرا نگاه سلیقه‌ای برای عدم اکران این فیلم به وجود آمده است. امیدوام این فیلم که مضمونی انسانی و شریف دارد راهی به پرده سینماها پیدا کند.

لازم به یادآوری است فیلم «زمزمه در باد» به ظلم‌ها و نسل‌کشی صدام در مورد کردهای شمال عراق می‌پردازد. این فیلم روایت‌گر زندگی یک پستچی است که با ضبط صداهای مردم در نقاط مختلف و روستاها آنها را به دست سایرین می‌رساند.

این فیلم که در سینماهای کشور فرانسه به اکران در آمده است؛ تاکنون سه جایزه اصلی بخش مسابقه و بخش هفته منتقدان شصت و دومین دوره جشنواره بین المللی کن ۲۰۰۹ را از آن خود کرد و در ادامه با حضور در جشنواره‌های مختلف در سراسر جهان، جوایز متعدد دیگری را نیز به دست آورد، که از آن جمله می توان به، جایزه منتقدین جوان هند یا جایزه «دروازه نقره­یی هند» از جشنواره بین المللی فیلم مومبای هندوستان، جایزه و نشان افتخار دانشگاه‌های منتخب فرانسه از جشنواره بین ­المللی فیلم­های تاریخی «پساک» فرانسه، جایزه ویژه هیات داوران از جشنواره بین‌المللی فیلم «آمازون» برزیل، جایزه بهترین فیلم از طرف هیات داوران دانشگاه های کشور براتیسلاوا از جشنواره بین ­المللی فیلم «براتیسلاوا» اسلوواکی، جایزه «دون کیشوت» از جشنواره بین ‌المللی فیلم «ترومسو» نروژ، جایزه بهترین فیلم برای شهرام علیدی و بهترین بازیگر مرد برای «عمر چاوشین» از جشنواره بین­ المللی فیلم «یوروعرب» (اِمال) Amal اسپانیا، جایزه بهترین فیلمبرداری برای «تورج اصلانی» و جایزه ویژه بهترین بازیگری برای «عمر چاوشین» از جشنواره­ بین ­اللملی فیلم «بغداد» عراق اشاره کرد.

شهرام علیدی این روزها در شصت و پنجمین دوره جشنواره کن در بخش سینمای جهان و کشف استعدادهای جوان جشنواره یلم کن با فیلم‌نامه «گورستانی که هر روز انگور داد» در کنار نه فیلمساز جوان دیگر از سراسر دنیا حضور دارد.