به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی دومین جشنواره ملی فیلم‌های صنعتی؛‌ نوید مقصودی، مدیر بخش ویژه ی هوافضا ضمن بیان این مطلب گفت:‌ صنعت هوافضا ویژگی های خاصی دارد و به دلایلی مشخص و نامشخص همیشه از انعکاس و جلوه گری دوری می کند. این جشنواره می تواند برای مدیران این بخش تلنگری باشد تا از این لاک بیرون بیایند و در قالب هنر سینما نیز به اطلاع رسانی بپردازند.

وی افزود: با توجه به ترور نخبگان ما و هجمه های مختلفی که در این حوزه وجود دارد اگرچه نیاز کمی به مخفی کاری وجود دارد اما این دلیل آن نیست که ما مردم کشور خود را از دانستن دستاوردهای ارزنده خود محروم کنیم.

مقصودی با اشاره به اینکه یکی از برکات جشنواره فیلم صنعتی، حضور فعال بخش‌های دولتی برای ارئه آرشیو فیلم صنعتی در این بخش بود، ادامه داد: هرگز گمان نمی کردیم فیلم‌های دریافتی چنین تعددی داشته باشد.

وی همچنین به حضور فعال بخش خصوصی اشاره کرد و گفت:‌ با توجه به اینکه بخش دولتی با آرشیو فیلم های نسبتا گسترده ای حضور یافته بود، بخش خصوصی هم فرصت مناسبی یافت تا توانمندی های خود را به ظهور برساند و وارد رقابت با بخش دولتی شود.

مقصودی یکی از مهم ترین آسیب های جامعه صنعتی را فاصله بین تحصیل کردگان در رشته های صنعتی و مراکز فعال در عرصه ی صنعت کشور عنوان کرد و گفت: متاسفانه در بخش هوافضا، دانشجویان دکترای ما اسم مراکز اصلی هوافضای کشور را نمی دانند و پروژه های عظیم کشور را نمی شناسند. این جشنواره علاوه بر اینکه این فاصله را پر می کند، افق دید دانشجویان و حتی دانش آموزان کشورمان را هم نسبت به رشته هایی که در آینده انتخاب خواهند کرد وسیع تر می کند.

او تشریح کرد:‌ کارخانه رویاسازی هالیوود سال هاست که برای نسل جوانانش افق دید می سازد و تصاویر بدیع و وسیع به ذهنشان می دهد، کاری که ما تا کنون حتی مشابه آن را هم انجام نداده ایم. این جشنواره و فیلم های آن با نمایش صنایع ما در سطح وسیع و کلان می توانند ذهن دانش آموزان را بارور کنند و رویاهای بزرگ تری در ذهن آنها بسازند.

وی در ادامه افزود: هالیوود سال های زیادی است با ساختن تصاویری بدیع و وسیع برای نسل جوان خود افق دید مردم خود را گسترش می دهد امری که ما به آن تا کنون نپرداخته ایم. وی با اظهار امیدواری در ارتباط با اینکه چنین جشنواره هایی می تواند رویاهای بزرگی در ذهن نسل جوان بوجود بیاورد گفت: در ایران کارهای خوب زیادی انجام می شود که چون استمرار ندارد، بازدهی مطلوبی از خود به جا نمی گذارد. حداقل زمان لازم برای بازدهی این جشنواره ۵ سال است و بعد از ۵ سال می توانیم شاهد بارقه های تاثیرگذاری آن و نزدیک شدن به اهدافش باشیم.

مقصودی در پایان ضمن تشکر از زحمات جهاد دانشگاهی صنعتی شریفبه سایر حامیان بخش هوافضا اشاره کرد و گفت :‌ ستاد توسعه فن آوری هوافضا زیر نظر معاونت علمی ریاست جمهوری به عنوان حامی اصلی جشنواره با حمایت های مادی و معنوی خود هماهنگ کننده بخش هوافضای دومین جشنواره ملی فیلم های صنعتی بوده و سایر منابع هم در کم ترین حالت کمک رسانی خود ،‌ ما را با ارسال فیلم یاری کردند.

گفتنی است، بخش ویژه هوافضای این همایش به همت ستاد فناوری هوافضا در روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲ در سالن جابر بن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

دومین دوره جشنواره ملی فیلم های صنعتی نیز از ۲۳ تا ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف تهران و همزمان در ۱۸ استان کشور برگزار می شود.