سرویس استان‌های هنرآنلاین: آمل شهری کهن در شمال کشور و مرکز استان مازندران است که به واسطه قرار گرفتن در مسیر ارتباطی دریای مازندران و تهران از طریق جاده هراز، از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است.

بی‌گمان هنر و خصوصاً موسیقی آمل در مازندران برجسته و چشمگیر است و می‌توان آن را یکی از شهرهای فعال در عرصه موسیقی کشور دانست.

مرعشی در اسفند سال گذشته با همراهی هنرمندانی از رشته‌های مختلف شعر و ادب، موسیقی، سینما و تجسمی؛ نخستین ترانه در توصیف شهر آمل را با نگاهی اسطوره‌ای تولید و رونمایی کرد که مورد استقبال گسترده آملی‌ها قرار گرفته بود.

او در خصوص تولید این قطعه موسیقی گفت: به واقع من خود را جهان وطن می‌دانم و همواره سعی کردم از تعصبات ناسیونالیستی دور باشم؛ اما فکر می‌کنم در دنیای ناامید امروز اطرافمان، خوب است داشته‌هایمان را مرور کنیم و از آن انگیزه‌ای جهت حرکت و پیشرفت بسازیم.

مرعشی توضیح داد: به هر حال شهر من آمل، با وجود وسعت و جمعیت نه چندان زیاد، چه به لحاظ قدمت تاریخی، چه به لحاظ شرایط اقتصادی در حوزه صنعت و کشاورزی و چه به لحاظ موقعیت جغرافیایی و گردشگری، از شرایط ویژه‌ای در کشور برخوردار است.

این هنرمند تصریح کرد: من و دوستانم به لحاظ هنری دِین خود را به شهرمان ادا کرده بودیم، خصوصاً اینکه در اولین ترانه‌ای که برای آمل تولید کردیم، نگاه اسطوره‌ای و تاریخی به این شهر با المان‌هایی چون فریدون و منوچهر و آرش و میر بزرگ و نیز البرز و دماوند و هراز داشتیم.

مرعشی افزود: پیشنهاد تولید ترانه‌ "شهر دل‌ها" چند ماه قبل و از طرف سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری آمل به من شده بود. رئیس سازمان از من خواست که آهنگ دیگری را نیز برای شهرم بخوانم که البته با افتخار پذیرفتم.

این موزیسین آملی اذعان داشت: به پیشنهاد سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری آمل، دوست خوبم پیمان اسفندیاری برای سرودن ترانه انتخاب شد و معین پرقوه عزیز کار آهنگسازی و تنظیم آن را بر عهده گرفت و پس از ضبط اثر در استودیو بسامد، با مستر ایمان احمدزاده کار آماده انتشار شد. البته گویا قرار است ویدئوای هم روی اثر ساخته شود.

مرعشی تصریح کرد: سعی شد در این اثر مردمی، رد پای موسیقی فولکلور مازنی نیز نمایان باشد که در این امر دوستان هنرمندم، علی اصغر رستمی و میثم شیخ نژاد یاریمان کردند. ضمن اینکه لازم است از محبت‌های رئیس انجمن ادبی آمل سعید یعقوبی و نیز ناصر شاکری بابت عکاسی و طراحی کاور ترانه سپاس ویژه‌ای داشته باشم.

به گفته این هنرمند، ترانه "شهر دل‌ها" قرار است یکی از قطعات آلبوم چهارم وی باشد که در سال آینده توسط شرکت آوای مها منتشر خواهد شد.

7.22M :حجم فایل صوتی | 00:03:09 :زمان فایل صوتی