به گزارش هنرآنلاین، فیلم سینمایی گلچهره به کارگردانی وحید موسائیان و با مدیر فیلم‌برداری هنرمند سنندجی «هومن بهمنش» در بخش مسابقه اصلی دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم بوستن آمریکا به نمایش درآمد و توانست جایزه بهترین فیلم‌برداری این جشنواره را از آن خود کند.
این جشنواره با نمایش فیلم‌هایی از کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلستان، مکزیک، برزیل، آلمان، پاکستان، افغانستان، کره و هلند از روزهای ۲۵ فروردین تا ۴ اردیبهشت ماه (۱۳ تا ۲۲ آوریل ۲۰۱۲) در شهر بوستن آمریکا برگزار شد.
فیلم سینمایی «گلچهره» به کارگردانی وحید موسائیان و با حضور این فیلمساز لرستانی در آخرین حضور بین‌المللی خود در چهل و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم هوستن ایالت تگزاس آمریکا به نمایش درآمد و توانست جایزه Remi پلاتینی برای بهترین فیلم خارجی این جشنواره را آن خود کند.
«گلچهره» که در آن بازیگرانی چون؛ مسعود رایگان، لادن مستوفی، هدایت هاشمی، افشین هاشمی، حسین محب اهری و ... نقش آفرینی می‌کنند، حضوری موفق در جشنواره‌های ‌متعدد داشته و جوایزی نیز از جمله جایزه بین الادیان جشنواره فیلم فجر، جایزه بزرگ جشنواره باتومی گرجستان و جایزه "رز قرمز" جشنواره جیپور هند را برای سینمای ایران به ارمغان آورده است.
فیلم سینمایی «گلچهره» روایتگر داستان "اشرف خان" صاحب سینمای کابل است که پس سقوط دولت کمونیستی نجیب الله و تسلط مجاهدین بر کابل می خواهد سینمایش را باز سازی کند اما یکپارچگی دولت دیری نمی پاید و جنگ های داخلی بار دیگر از خرابه های کابل سر برمی آورد و این جنگ به فیلمخانه ملی افغانستان نیز راه می یابد، جایی که تاریخ تصویری یک ملت در آن نهفته است.
هومن بهمنش از یک خانواده کُرد سنندجی ساکن لاهیجان در بهمن ماه سال ۱۳۵۹ متولد شده و لیسانس کارگردانی سینما را از دانشگاه اصفهان گرفته است و در سر صحنه فیلم سینمایی جدید "شیرین" به کارگردانی عباس کیارستمی به عنوان فیلمبردار با هدیه تهرانی به عنوان دستیار کارگردان، برنامه ریز و بازیگر آشنا می شود و این آشنایی منجر به ازدواج این دو هنرمند می شود که بعد از چند سال به جدایی انجامید.
بهمنش در همان سالها مدیر تصویربرداری مستندی بود که گروهی انگلیسی از روند تولید پروژه "کودکان و صلح" می ساختند. در فیلم کوتاه "کودکان و صلح" ۱۸ کارگردان از ۱۸ کشور مشارکت داشند و در ایران نیز تهمینه میلانی بخشی از این پروژه را در تخت جمشید ساخت.
هومن بهمنش به عنوان جوانترین فیلمبردار جشنواره بین المللی فیلم فجر با دو اثر سینمایی "آن سه" به کارگردانی نقی نعمتی و "لی لی کجاست؟" ساخته محمد شیروانی در بخش های مختلف جشنواره فیلم فجر حضور داشته است. وی در بیست و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران برای فیلمبرداری فیلم کوتاه "عشق یک روایت غمگین" به کارگردانی ابراهیم ایرج زاده جایزه بهترین فیلمبرداری را دریافت کرد.
هومن بهمنش که یکی از مطرح ترین مدیران فیلمبرداری سینمای ایران به شمار می رود تاکنون فیلمهای زیادی را فیلمبرداری کرده است، "پذیرایی ساده" به کارگردانی مانی حقیقی در سال ۱۳۹۰، "خوابم می آد" به کارگردانی رضا عطاران در سال ۱۳۹۰، "زندگی خصوصی آقا و خانم میم" به کارگردانی روح ا... حجازی در سال ۱۳۹۰، "چیزهایی هست که نمی دانی" به کارگردانی فردین صاحب زمانی در سال ۱۳۸۹، "به هدف شلیک کن" به کارگردانی محمد کتیرایی در سال ۱۳۸۷، "صندلی خالی" به کارگردانی سامان استرکی در سال ۱۳۸۷، "طاووس های بی پر" به کارگردانی جواد مزدآبادی در سال ۱۳۸۷ و چندین فیلم بلند و کوتاه دیگر از جمله آثار این هنرمند به شمار می‌رود.