به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، سی‌وهفتمین دوره نمایشگاه کتاب استانبول از ۱۹ آبان ماه در حال برگزاری است. موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در این دوره از نمایشگاه در غرفه‌ای به مساحت ۱۲مترمربع حضور دارد.

 در این غرفه آژانس ادبی پل نیز فعالیت دارد. براساس مذاکرات صورت گرفته این آژانس با ناشران کشورهای ترکیه و صربستان توافق برای چاپ ۲۵ عنوان کتاب ایرانی در این دو کشور در غرفه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران انجام شد.

براین اساس، قرارداد آژانس ادبی پل با انتشارات داملا، زنگین و نار از کشور ترکیه و انتشارات آتوپیا از کشور صربستان امضا شد. کتاب‌هایی که قرار است به زبان‌های خارجی در کشورهای ترکیه و صربستان ترجمه و نشر شوند از ناشرانی هم‌چون چشمه، شهرستان ادب، زنبور، قدیانی، سوره مهر، افق، محراب قلم و نردبان است.

کشورهای ازبکستان، مکزیک، ایتالیا، آذربایجان، ایرلند و چند کشور دیگر نیز برای چاپ آثار ایرانی علاقه‌مندی خود را نشان داده‌اند و مذاکرات اولیه با این کشورها برای چاپ کتاب‌های ایرانی انجام‌شده است.

در دومین روز برگزاری نمایشگاه نیز آی گون مدیر نمایشگاه‌های خارجی وزارت فرهنگ و توریسم ترکیه در غرفه ایران حاضر و از نزدیک با مسوول غرفه ایران درباره حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت‌وگو کرد.

بخش بین‌الملل سی‌وهفتمین دوره نمایشگاه کتاب استانبول فردا سه‌شنبه22 آبان به کار خود پایان می‌دهد.