هادی آفریده از فیلمسازان جوان کشور در آستانه برگزاری نخستین جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی تهران در گفتگویی با روابط عمومی این جشنواره با بیان این مطلب افزود: بزرگترین اتفاقی که می افتد این است که قشری که دنبال جذابیت های سینما در گونه های مختلف است می تواند فیلم ها را در گونه های مختلف در این جشنواره ها ببینند.

وی با اشاره به استقلال بخش فیلم های ویدیویی از جشنواره بین المللی فیلم فجر ادامه داد: به نظرم این حرکت، حرکت خوبی هست هر چقدرتعداد جشنواره های سینمایی بیشتر باشد من این را بهترمی دانم چرا که ما آن قدر تولیداتمان در شاخه ها و گونه های مختلف سینمایی بالاست که جشنواره باسابقه ایی مثل فجر واقعا شاید توان این را نداشته باشد که بتواند تمام ‍ژانرها را در دل خودش جا بدهد و بگنجاند. آفریده اضافه کرد: جشنواره فیلم ویدیویی تهران بزرگترین خوبی اش این است که وقتی ازفجر تفکیک می شود می تواند به فیلم های ویدیویی تخصصی تر نگاه کند. وی افزود: باید ببینیم تعریف این جشنواره از فیلم های ویدیویی چی هست وقتی به تعریف برسیم آن وقت متوجه می شویم این جشنواره توانسته تخصصی تر به این فرمت از سینما نگاه کند یا نه؟ به گفته وی مقوله فیلم های ویدیویی و دیجیتال، پدیده مهمی است که در کشور ما باید بیشتربه آن توجه شود به خاطر اینکه سینما دارد از فرم کلاسیکش خارج می شود. در همه دنیا و در ایران هم، این اتفاق افتاده است. ما هم به سمت دیجیتال و تکنولوژی های به روز و نو رفتیم اما اطلاعات ما ازاین تکنولوژی هنوز آن قدری که باید نیست و شاید جشنواره ایی بتواند از نظرسخت افزاری و نرم افزاری اطلاعات ما را بالا ببرد. این فیلمساز با بیان اینکه بیشتر تله فیلم ها و فیلم های ویدیویی خوب ما فیلم های ویدیویی هستند که در قالب سینمایی کار می شود یادآور شد: مثلا فیلم «بوتیک» اقای نعمت الله یک فیلم ویدیویی بود که تولید شد یا فیلم «شیرین»آقای کیارستمی که این ها بسیار موفق بودند هم از نظرتکنیک و هم، ساختار و زبان سینمایی، بنابر این ما باید تعریف کنیم این جشنواره می خواهد به سمت فیلم های ویدیویی تلویزیونی برود یا به سمت فیلم های ویدیویی سینمایی؟ شاید، یکی از راه های پیشرفت جشنواره این باشد که در قوانین وآیین نامه خودش این را بیاورد که برود به سمت فیلم های ویدیویی که برای سینما ساخته می شود نه برای تلویزیون و اصلا از فضای کارهای تلویزیونی که کارهای خیلی مصرفی ومصرف گراست تا جنبه های آرتیستی وهنری داشته باشد دور بشود. آفریده خاطرنشان ساخت: باتوجه به نگاهی که آقای عباسیان در موسسه رسانه های تصویری داشته، در واقع، در موسسه رسانه ها توانسته یک جهش و تحولی بوجود بیاورد و خودش هم جوان و خوش فکرو با ایده های جدید هستند قطعا این نگاهی که دارند در این جشنواره هم حتما لحاظ می شود و باعث می شودکه این جشنواره هم رویکردجدید و نویی داشته باشد. وی اضافه کرد: خوشحالم از حضورآقای عباسیان به عنوان دبیر این رویداد سینمایی چرا که وی خودش هم، از سینما برخاسته، قبل از اینکه فعالیت مدیریتی بکنند فیلم ساز بودند و معتقدم این خیلی حایز اهمیت هست برای یک جشنواره که یک فیلمساز مدیریت آن را بر عهده بگیردو این نکته را باید مد نظرداشت و به فال نیک گرفت. وی گفت: احساس می کنم اگراین جشنواره بخواهد موفق شود باید نگاهش را ببرد سمت آثار ویدیویی سینمایی و سعی کند از فضای فیلم های تلویزیونی دوری کند. چون من اغلب آن کارها را بیشتر برنامه سازی می دانم تا محصولات سینمایی ولی همانطور که فیلم بوتیک و شیرین رامثال زدم اینها فیلم هایی هستند با فرمت ویدیویی که با نگاه و برای سینما ساخته شده و توسط کارگردانان سینما تولید شده است یا فیلمی مثل "اشکان وانگشتر متبرک" کارآقای شهرام مکری هم می تواند در این دسته قراربگیرد جزو آن دسته ازفیلم های ویدیویی هست که برای سینما ساخته شده نه تلویزیون، همچین فیلم هایی اگر بیایند در جشنواره قراربگیرند هم شاهد فیلمهایی با زبان سینما و جذابیت حرفه ای و ساختارهای نو سینمایی خواهیم بود چرا که این نوع آثار، ساختارشکن، تجربه گرا و برخوردار از نگاه مستقل هستند. وی تصریح کرد: باید جشنواره به صورت خاص و تخصصی به سینما نگاه کند و از فضای تلویزیونی دور شود. نخستین جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی تهران به همت موسسه رسانه های تصویری و با همکاری سازمان سینمایی کشور به دبیری محمدرضا عباسیان از ۲۸ خرداد تا ۲ تیر در تهران و جزیره ابوموسی برگزار می شود.