به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه نقاشی‌های ایرج اسکندری با عنوان "حکایت‌شیرین" روز جمعه ۲۵ آبان‌ در گالری ساربان افتتاح خواهد شد. اسکندری در این نمایشگاه به سراغ نقش‌مایه‌های ایرانی و مرور آثار کهن ادبیات فارسی رفته است. همچنین او در این مجموعه تجربیات متفاوتی در فرم و متریال مورد استفاده خود داشته ‌است.

زروان‌روح‌بخشان، منتقد و مدرس هنرهای ‌تجسمی در استیتمنت این نمایشگاه آورده‌ است:‌ حکایت شیرین ایرج اسکندری در امتداد رویکرد وی در ترکیب و تلفیق قواعد هنر مدرن با مضامین و نقش­مایه­‌های نمادین ایران زمین شکل گرفته و حاوی تضادی معنادار میان روایت تصویری و مواد و تکنیک به­کار رفته در آثار است. چکیده­‌نمایی­‌هایی از داستان­‌های مشهور ادبیات فارسی در قالبِ فرم­ها و تقسیمات هندسی و تخت­‌نمایی تک رنگ و آشکارا مدرنیستی، آن هم با موادی زمخت و تکنیکی دشوار، حکایتی چند لایه و پرکنایه است که ظاهراً به داستان خسرو و شیرین یا شیرین و فرهاد اشاره می­کند، اما در واقع دلالت­‌های ضمنی دیگری را رقم ­می‌زند؛ از حکایت شیرین یک عمر نقاشی تا جدال میان لطافت هنر و سرسختی زندگی.

این نمایشگاه روز جمعه ۲۵ آبان افتتاح شده و تا روز دوشنبه ۵ آذرماه ادامه‌خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید از آثار همه روزه به‌جز سه‌شنبه‌ها، از ساعت ۱۶الی ۲۰ به گالری ساربان به نشانی سهروردی شمالی، هویزه‌غربی، نبش خ یوسفی، پلاک۱۳۰ مراجعه نمایند.