سرویس استان‌های هنرآنلاین: نزدیک شدن به مراسم بزرگداشت خالق "سیه چادرها" بهانه‌ای شد تا با بازخوانی بخشی از کتاب یاد شده، نوشته دکتر منوچهر کیانی؛ در این مسیر گامی برای تجلیل از مردان اهل فرهنگ و ادب پرداخته شود و برای پاسداشت یک عمر پژوهش و نشر، آیین تجلیلی با حضور اهالی فرهنگ، ادب و هنر و مدیران فرهنگی استان، برپا شود.

منوچهر کیانی قشقایی متولد ١٣١٩ از سال ١٣٣٨ در مدارس ابتدایی، متوسطه، مراکز تربیت معلم، و دانشگاه‌های مختلف به تدریس اشتغال داشته است. تحصیلات خود را در تهران در رشته ژئومورفولوژی و دکترای خود را در رشته جامعه‌شناسی گرایش اتنوگرافی از دانشگاه باکو به پایان رسانده و همان‌گونه که خود می‌گوید، در حین تدریس به کار تحقیق در زمینه عشایر قشقایی پرداخته است. مدیریت انتشارات کیان نشر، مسئول موسسه فرهنگی هنری سمند سهند، صاحب امتیاز فصلنامه ترکی-فارسی ائل سوزو (سخن ایل) از مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی او است.

سیه چادرها، گرایلی، کوچ با عشق شقایق، تاریخ مبارزات مردم ایل قشقایی، پرچم‌دار حماسه جنوب صولت الدوله قشقایی، نگاهی به ایل قشقایی بعد از شهریور ١٣٢٠، افسانه‌ها و قصه‌های مردم ایل قشقایی از آثار شاخص این نویسنده، ناشر و پژوهشگر است.

آیین بزرگداشت دکتر منوچهر کیانی که خالق؛ نویسنده، ناشر و پژوهشگر کتاب"سیه چادرها" است؛ شنبه ١٩ آبان ماه جاری در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار می‌شود. این آیین توسط انجمن آثار و مفاخر فرهنگی فارس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری انجمن اهل قلم استان برگزار می‌شود و نشان مفاخر هم به وی اهداء خواهد شد.

الهه بهرامی