به گزارش هنرآنلاین، آئین نکوداشت و تجلیل زنده یاد سیدضیاءالدین دری کارگردان فقید  سینما و تلویزیون و خالق آثاری چون سریال "کیف انگلیسی" و "کلاه پهلوی"، همزمان با برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در تهران برگزار می‌شود.

سید ضیاء‌الدین دری، چندی پیش به دلیل عارضه کبدی در بیمارستان تهران بستری بود و برای پیوند کبد به بیمارستان شیراز منتقل و عمل پیوند کبد را با موفقیت پشت سر گذاشت اما به دلیل عوارض ناشی از عفونت در شیراز درگذشت.

 

 او شروع فعالیت خود در سینما را با دستیاری کارگردان فیلم "گرداب" به کارگردانی حسین دوانی در سال ۶۱ شروع کرد. دری فیلم‌های "دیدار در غبار"، "باد و شقایق"، "صاعقه"، "لژیون"، "در سرزمینی دیگر"، "سینما سینماست" را در کارنامه هنری خود داشت. آخرین پروژه سید ضیاءالدین دری، "کلاه پهلوی" بود که سال ۹۱ و ۹۲ از شبکه اول پخش شد. این کارگردان همچنین ساخت سریال تاریخی "کیف انگلیسی" را با بازی لیلا حاتمی و علی مصفا در کارنامه هنری‌اش داشت، همچنین یکی از کارگردانان سریال "کمند خاطرات" در سال ۱۳۶۹ بود.

‌"سردار سنجرخان" تازه‌ترین پروژه ضیاءالدین دری بود که توسط خود وی به نگارش درآمده و قرار بود ساخته شود که متاسفانه این اتفاق میسر نشد.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با همکاری مراکز و سازمان‌های مختلف کشور همزمان با هفته گرامیداشت بسیج از 5 تا 9 آذر به دبیری محمد خزاعی در تهران و اصفهان برگزار می‌شود.