به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، علی علیپور درباره برنامه‌های دفتر مجامع گفت: برای این دوره از هفته کتاب سه برنامه در نظر گرفته شده.‌ نخستین برنامه برگزاری کارگاه آموزشی حمایت از ناشران و انتشار کتاب ایران در بازارهای جهانی است که 28 آبان با حضور ناشران،‌ نویسندگان،‌ تصویرگران،‌ بنگاه‌های ادبی و برخی از مسوولان فرهنگی داخلی و خارجی که به موضوع تجارت جهانی کتاب و توسعه بین‌المللی نشر ایران می‌پردازند، برگزار می‌شود.

او ادامه داد: هدف از برگزاری این برنامه که جزو برنامه‌های حمایتی معاونت امور فرهنگی و اداره کل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی است،‌ حمایت از کتاب‌های ایرانی و گسترش تجارت کتاب‌ها در خارج از کشور است.

علیپور درباره دومین برنامه نیز گفت: با توجه به این که روز 30 آبان مصادف با روز اقوام و ادیان است، در این روز از برخی کتاب‌های تازه منتشر شده اقلیت‌های دینی رونمایی خواهد شد. ‌یکی از این کتاب‌ها "حضور ایران در جهان باستان" به قلم اصغر محمودآبادی است که توسط انتشارات امرداد یکی از ناشران زردشتی، به چاپ رسیده‌. همچنین دو کتاب دیگر نیز از ناشران کلیمی‌ و ارمنی رونمایی خواهد شد.

معاون اداره مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: نخستین روز ماه آذر که با هفته وحدت نیز هم‌زمان است،‌ نشست سراسری تحت عنوان "نشست وحدت ملی اقوام،‌ مذاهب و پیروان ادیان توحیدی در آیینه نشر مکتوب" با حضور دست‌اندرکاران امورفرهنگی کتاب و نشر از اهل تسنن،‌ تشیع و برخی از چهره‌های اقلیت‌ها در مهاباد برگزار می‌شود.

او تاکید کرد: هدف برگزاری نشست این است که برنامه‌های مختلفی با فرهنگ،‌ نشر و کتاب در حوزه مذاهب اسلامی یعنی شیعه و سنی اجرا شود.

علیپور درباره تاثیرگذاری عملکرد این برنامه‌ها بر ترغیب به کتاب و کتابخوانی خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها براساس نیاز و موقعیت طراحی شده است. کارشناسان برنامه‌ها را براساس نیازسنجی طراحی کرده و درخواست داده‌اند و قطعا مفید و تاثیرگذار خواهند بود البته که نباید حمایت و پشتیبانی از این برنامه‌ها را نادیده گرفت تا نتیجه مثبتی بر جامعه بگذارد.

بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار "حال خوش خواندن" از 24 آبان تا 1 آذرماه با مشارکت بیش از 50 نهاد و سازمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.