سرویس معماری هنرآنلاین: در ادامه سلسله نشست‌های علمی انجام شده در انجمن مهندسی روشنایی و نورپردازی ایرانیان نشست سایه‌ی نور در مرکز اسلامی آقاخان برگزار می‌شود.

این نشست هفتاد و دومین عصرانه علمی انجمن مهندسی روشنایی و نورپردازی ایرانیان است. در این برنامه دردانه دره؛ کارشناسی ارشد معماری به سخنرانی درباره این بنا خواهد پرداخت.

شایان ذکر است، موزه آقاخان، موزه‌ای در زمینه هنر و فرهنگ اسلامی واقع در تورنتو، کانادا، است. این موزه توسط تراست آقاخان برای فرهنگ که خود بخشی از شبکه توسعه آقاخان است – سرمایه‌دهی شده و شامل آثار هنری شاخص و میراث فرهنگی تمدن‌های اسلامی بخصوص ایران است. این آثار از مجموعه شخصی کریم آقاخان، مؤسسه مطالعات اسماعیلی، و مجموعه شخصی شاهزاده صدرالدین آقاخان، عموی شاهزاده کریم آقاخان، گردآوری شده‌اند و نمایانگر پیشرفت‌های مسلمانان در زمینه‌های گوناگون هنری و علمی در طول تاریخ هستند.

موزه و مرکز اسلام اسماعیلی مجاور آن، در زمینی به مساحت تقریبی ۷ هکتار و با هزینه ۳۰۰ میلیون دلار کانادا بنا شده و هدف آن جذب بازدیدکننده تا مرز ۲۵۰ هزار نفر در سال است. مشابه موزه‌های دیگری که عنوان هنر اسلامی را بر خود دارند در موزه آقاخان نیز بیشتر آثار را هنرمندان ایرانی آفریده‌اند. معماری بنای موزه توسط فومیهیکو ماکی، معمار سرشناس ژاپنی، انجام شد.

حضور برای عموم در این نشست آزاد و رایگان است.

علاقه‌مندان به حضور در این نشست می‌توانند چهارشنبه ۷ آذر ۹۷، ساعت ۱۷ الی ۱۹:۳۰ به موسسه آموزشی مارپین واقع در  میدان هفت تیر، روبروی مسجد الجواد، خیابان سرتیپ لطفی، پلاک ۲۱ مراجعه کنند و یا جهت کسب  اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ۸۸۰۰۳۸۸۴ – ۰۹۰۱۱۶۹۴۵۲۵ تماس حاصل نمایند.