به گزارش هنرآنلاین به نقل ازروابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی تهران، حبیب‌الله کاسه ساز تهیه کننده سینما و تلویزیون در آستانه برگزاری جشنواره فیلم ویدیویی تهران در گفتگویی با بیان این مطلب افزود: جشنواره، یک بستر مناسب برای شناسایی و کشف و تقویت انگیزه است و اساسا، مرکزی است که هنرمندان می توانند عرض اندام کنند و محک بزنند خودشان را، عواملشان را، حرفه شان را ؛ و به قضاوت بگذارند. کاری به نوع قضاوت نداریم که درست هست یا درست نیست اما همین که حضور پیدا می کنند فیلم شان موضوع می شود و راجع به موضوع بحث می کنند این خود می تواند جایگاه خوبی برای هنرمندان باشد.

وی ادامه داد: هر جشنواره‌یی، وی‍ژگی های خاص خودش را دارند و هرهنرمندی هم قاعدتا، در قالبی که جشنواره است واهدافی که جشنواره دارد فعالیت خودش را دنبال و پیگری می کند.

به گفته وی جشنواره ها، اگر اهدافشان و برنامه هایشان را بتوانند به نتیجه برسانند برای هنرمند هم می تواند جایگاه وی‍ژه و خوبی باشد. این تهیه کننده سینما و تلویزیون عنوان کرد: از آن جایی که بخشی از این فیلم ها شاید، امکان اینکه درسینماها به نمایش عمومی گذاشته شوند را نداشته باشند. این جشنواره این امکان را فراهم می آرود هم به نمایش درآیند و هم محک خوبی بخورند.

وی مستقل شدن بخش فیلم های ویدیویی را از جشنواره بین المللی فیلم فجر حرکت خوبی خواند و اضافه کرد: الان به جایی رسیدیم که بعضی ازاین تله فیلم ها و فیلم های ویدیویی قابل دیدن هستند و چه بسا بعضی هایشان قابلیت سینمایی شدن و تبدیل به سی وپنج را دارند. در حال حاضر فیلم های نود دقیقه ای این جایگاه را پیدا کردند که مجموعا در یک جشنواره بازبینی شوند و مورد قضاوت و داوری قرارگیرند و جشنواره فیلم ویدیویی تهران این فضا و فرصت مغتنم را بوجود می آورد و جایش در میان جشنواره های کشور خالی بود.

کاسه ساز با بیان اینکه به نظرمی رسد نباید به این آثار کم توجهی شود، تصریح کرد: این حرکت، نه به اندازه جشنواره فجر ولی نباید چیزی از فجر کمتر داشته باشد. چرا که این جشنواره متعلق به فیلم های ویدیویی است که مانند کارهای سینمایی با بازیگران حرفه‌یی، کارگردانان حرفه‌یی، فیلمبرداران حرفه‌یی هستند.

وی ادامه داد: به نظر می رسد نباید جشنواره فیلم های ویدیویی چیزی از جشنواره فجر کم داشته باشد. باید برود به سمت اینکه ارتقا بدهد خودش را و باعث شود فیلم های ویدیویی ارتقا پیدا کنند و هنرمندان برای ورود به این عرصه ترغیب بیشتری بشوند.

تهیه کننده فیلم های«اخراجی ها»، «مزرعه پدری» خاطرنشان ساخت: معمولا هر جشنواره یی که می خواهد شروع شود یک مرور به گذشته هم دارد. مثلا اولین دوره جشنواره فیلم پلیس را که من برگزار کردم، آمدیم ده سال گذشته فیلم های پلیسی را مرور کردیم. معمولا جشنواره ها برای شروع کار چنین کارهایی می کنند که آثاری که تولید شده از قبل مورد بی مهری قرار نگیرند.

وی اضافه کرد: به نظرمی رسد یک مقداری درانتخاب و داوری دقت شود چون معمولا، حرف اول و آخر را داوری می زند و نگاهی که داورها به فیلم ها دارند و نتیجه یی که از این داوری بیرون می آید مهم است و امیدوارم این بخش با حساسیت بیشتری نگاه شود.

کاسه ساز تاکید کرد: جشنواره فیلم ویدیویی تهران می طلبد که دریک مقیاس گسترده ای برگزار گردد.

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی تهران به همت موسسه رسانه های تصویری و با همکاری سازمان سینمایی کشور به دبیری محمدرضا عباسیان از ۲۸ خرداد تا ۲ تیر در تهران و جزیره ابوموسی برگزار می شود.