به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی دومین جشنواره ملی فیلم های صنعتی؛ معاونان فرهنگی واحدهای جهاددانشگاهی استان های خوزستان، هرمزگان، البرز، گیلان، مازندران، اصفهان، خراسان شمالی، زنجان، کردستان، همدان، کرمان، استان مرکزی، قزوین و ایلام ضمن استقبال از گسترش جشنواره در مراکز استانی کشور، آمادگی خود را برای برگزاری این دوره از جشنواره اعلام کردند.

محل برگزاری و نمایش آثار منتخب این جشنواره در ۲۵ دانشگاه استانهای ذکر شده می باشد. تعاملات دبیرخانه ی دائمی جشنواره با سایر مسئولان مراکز استان ها ادامه دارد و احتمال افزایش تعداد آنها تا آخرین روزهای جشنواره پیش بینی می شود. مهدی مختاری، مستندساز، در رابطه با جشنواره فیلم های صنعتی گفت: با فیلمهای مستند می ‌توان عموم مردم را با ریز بسیاری از مسائل علمی، از علوم محض گرفته تا تکنولوژیهای گوناگون آشنا کرد و با آگاهی دادن به آنان سطح علمی‌ افراد را بالا برد. مختاری ادامه داد: کشور ما به ساخت مستندهای علمی بسیار نیازمند است، چراکه از یک سو در حوزه‌هایی مانند پزشکی، نظامی، تکنولوژی و نانو تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است و از سوی دیگر، بستری مناسب برای معرفی تکنولوژی این حوزه ها ندارد. کارگردان فیلم مستند «غلبه بر سنگ»، وجود تحقیق مفید و محقق مسلط بر موضوعات این حوزه ها را از نیازهای اصلی ساخت مستند با گرایش علمی و تکنولوژی ذکر کرد و افزود: فیلمساز باید مستند خود را با تکیه بر تحقیق محققی کاردان، آغاز کند؛ اما چون در کشور ما چنین موضوع مهمی تعریف نشده و وجود ندارد، خود مستندساز باید به یک صاحب نظر در آن عرصه علمی بدل شود و سپس ساخت فیلمش را شروع کند. مهدی مختاری گفت: افزون بر نبود تحقیق در عرصه ساخت مستندهای علمی، که هزینه‌های بالایی نسبت به دیگر بخش‌های مستند دارد، پرهزینه بودن بازسازی‌های تکنولوژی و انیمیشن نیز از دیگر دلایل کمرنگ بودن فیلم‌های علمی محسوب می‌شود. وی می‌افزاید: به خاطر هزینه‌های بالا، کمتر جریانی حاضر به همکاری برای ساخت مستندهای علمی است، بنابراین، کسانی که در عرصه علم و صنعت فعالیت می کنند، باید برای ساخت فیلم‌های علمی به مستندسازان کمک کنند، چرا که بی‌تردید بر‌طرف کردن دغدغه‌های مالی مستندسازان می‌تواند کمک بزرگی در جهت ارتقای سطح کیفی و کمی مستندهای علمی و تکنولوژی باشد. همچنین مختاری برگزاری جشنواره ی ملی فیلم صنعتی را در ذات خود مثبت تلقی کرد و جشنواره‌های موضوعی را فرصتی مناسب برای فیلمسازان برای بررسی و ارزیابی آثارشان ذکر کرد.
وی عنوان کرد: جشنواره‌های تخصصی می‌توانند تأثیرهای گوناگونی داشته باشند که یکی از آنها فراهم‌‌‌کردن فضایی مناسب برای به نمایش گذاشتن آثار اس؛ دیگری شناخت بیشتر فیلمسازان از یکدیگر و ارتباط میان آنهاست که می‌تواند به رشد مستندسازی صنعتی کمک کند. دومین دوره جشنواره ملی فیلم های صنعتی از تاریخ ۲۳ الی ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف و همزمان در ۱۴ استان کشور برگزار می شود.