سرویس سینمایی هنرآنلاین: شهرام میراب اقدم با فیلم کوتاه "همه آن چیزها" در بخش داستانی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره ایده شکل گیری این فیلم بیان کرد: "همه آن چیزها" محصول سال 97 در انجمن سینمای جوانان تهران است. ایده فیلم داستانی یک خطی بود که از قبل داشتم و حس کردم موقعیت خوبی است برای پرداختن به آن، داستانی مینیمال که یک موقعیت را روایت می‌کند. فکر می‌کنم در فیلم کوتاه این داستان‌ها جایگاه خود را دارند و نسبت به فیلم‌های شخصیت‌محور متفاوت هستند.

میراب اقدم در پاسخ به این سوال که چرا در سینمای کوتاه نگاه به فرم کمرنگ شده است و بیشتر به داستان و قصه گویی پرداخته می‌شود، گفت: برخی از کارگردان‌ها سعی می‌کنند با سینمای قصه‌گو به سمت سینمای بلند خیز بردارند و به همین دلیل ماهیت کلی فیلم کوتاه در حال تغییر است و بیشتر از فرم به سمت قصه گویی رفته است.

وی در ادامه درباره سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه نیز اظهار کرد: امیدوارم امسال فیلم‌های متفاوتی ببینیم و از بین 108 فیلم حاضر جدا از بخش تجربی شاهد فضا و ساختار متفاوت‌تری باشیم.

میراب اقدم همچنین با اشاره به این که در موقعیت حال حاضر فیلم‌کوتاه مخاطب عام را جذب کرده است، درباره عملکرد این سینما افزود: هر سال مخاطبان بسیاری برای دیدن فیلم‌های کوتاه به جشنواره می‌آیند و حتی این استقبال بسیار بیشتر از سینمای بلند است. با این میزان استقبال فیلم کوتاه جسارت بیشتری پیدا می‌کند و این یکی از نقاط مثبتی است که باعث پربارتر شدن سینمای فیلم کوتاه می‌شود.

کارگردان فیلم "آرامستان" در ادامه درباره ورود اداره نظارت و ارزشیابی در فیلم‌های کوتاه و پیامدهای آن نیز عنوان کرد: شنیدم که در جشنواره امسال بسیاری از فیلم‌ها دچار مشکل ممیزی و سانسور شده‌اند و یا کلا از دور مسابقه خارج شدند و فرصت دیده شدن پیدا نکردند. فکر می‌کنم با این حرکت جسارت فیلم کوتاه گرفته می‌شود. جشنواره فیلم کوتاه یک جشنواره کاملا تخصصی است. فیلم کوتاه مسیر خود را می‌رود و در دنیای امروز نیز دیگر هیچ فیلمی در پستو نمی‌ماند و به راحتی با حضور در جشنواره‌های خارجی یا نمایش در فضای مجازی دیده می‌شوند. فکر می‌کنم با این شیوه نظارت، فضایی بوجود می‌آید که فیلمسازان با مراکز ارگانی قهر کنند. این فیلم‌ها بیشتر از یک یا دو بار نمایش داده نمی‌شوند و چه بهتر که این ممیزی‌ها کمتر باشد و فیلم‌ها در جشنواره به نمایش درآیند.