به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی، امیرمسعود شهرام‌نیا مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: تاکنون 366 نمایشگاه در کشور برگزار شده است و خوشحالم که اکنون شاهد افتتاح این نمایشگاه در استان فرهنگ‌پرور چهارمحال و بختیاری هستیم. حال کتابخوانی در کشور خوب نیست و بحران ارز و گرانی کاغذ مشکلات بازار کتاب را تشدید کرده است. امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده در این حوزه بتوانیم بر این مشکلات برتری یابیم.

او افزود: برگزاری نمایشگاه‌های استانی فرصتی برای ایجاد هیجان کتابخوانی در کشور است و می‌تواند با توجه به کمبود ویترین برای کتاب در کشور کمک خوبی هم به اقتصاد نشر کند.

شهرام‌نیا به استقبال ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب شهرکرد اشاره کرد و گفت: ناشران زیادی برای حضور در این نمایشگاه ثبت‌نام داشتند که متاسفانه با توجه به کمبود جا نتوانستیم به تمام ناشران ثبت‌نام کننده فضا برای عرضه آثار خود بدهیم. امیدواریم مسوولان استانی فضای بزرگ‌تری را برای نمایشگاه در سال‌های آتی در نظر بگیرند.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در ادامه به برنامه‌های جنبی در نظر گرفته شده برای این دوره از نمایشگاه اشاره داشت و گفت: برای این دوره نشست‌های جنبی از قبیل رونمایی کتاب، نشست‌های تخصصی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، سبک زندگی، آسیب‌های اجتماعی و کارگاه‌های آموزشی در نظر گرفته شده که امیدواریم تاثیرات خوبی برای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به این حوزه داشته باشد.

او اضافه کرد: شرایط اقتصادی کشور موجب شده تا کتاب کمتر در سبد کالای مصرفی خانوارها قرار بگیرد و امسال با توجه به شرایط اقتصادی قرار بود نمایشگاه کتاب در برخی از استان‌ها برگزار نشود اما با پی‌گیری‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یارانه جهت نمایشگاه کتاب در استان چهارمحال و بختیاری هم اختصاص یافت.