سرویس سینمایی هنرآنلاین: محمود غفاری کارگردان و مستندساز که پیش از این فیلم تحسین‌شده "شماره 17 سهیلا" را روانه پرده سینماها کرد، این روزها مشغول نگارش فیلمنامه جدیدش است.

او که قبلا در گفت‌وگو با هنرآنلاین از ساخت فیلم جدیدش خبر داد، این بار عنوان کرد: از آنجا که شرایط کار کردن با تهیه کننده قبلی برایم فراهم نشد فیلمنامه قبلی را کنار گذاشتم و پروانه ساخت فیلم نیز لغو شد.

وی ادامه داد: به تازگی نگارش فیلمنامه‌ای جدید را به پایان رسانده‌ام. در صورتی که بتوانم سرمایه گذاری برای کار پیدا کنم آن را خواهم ساخت. عنوان موقت فیلم "مامان" است. بخش اجتماعی آن را حذف کرده‌ام ولی فیلمنامه به دنیای زنان می‌پردازد و یک فیلم بدون نصیحت است. در این اثر موقعیتی را برای زن شاغلی در نظر گرفتم که دچار مخمصه می‌شود و درام را پیش می‌برد.

غفاری در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه برای جذب سرمایه گذار این کار را به تعویق انداخته است، گفت: در واقع باید دید شرایط اقتصادی به چه شکل است. سرمایه گذاری بخش خصوصی در سینما سخت و پیچیده شده و پول‌هایی که می‌خواهد وارد شود نیز مشکوک است. در حال حاضر در بخش خصوصی عده‌ای به دنبال ساخت فیلم‌های کمدی سخیف هستند و از آن استقبال می‌کنند. بحث درباره پول‌هایی است که وارد سینما می‌شود که بازگشت آن مهم نیست و بیشتر پولشویی و شهرت است که کار را پیچیده کرده است. در این وضعیت کار کردن با بخش دولتی سالم‌تر است، به این دلیل که حداقل می‌دانید پولی که استفاده می‌کنید از بیت المال است که نباید به آن خیانت کرد و می‌دانید که منبع پول از کجاست.

 این کارگردان افزود: فعلا صبر کردم تا ببینم چه اتفاقی می‌افتد، متاسفانه سینمای مستقل در حال نابودی است و نمی‌شود استقلال فکری و دغدغه داشت، به این دلیل که پول درآوردن غیر ممکن شده و دولت هم با اکران فیلم‌های کمدی به این مسئله بیش از پیش دامن زده است.

غفاری تاکید کرد: از نظر من سینمای اجتماعی در ایران تمام شده است، چرا که نه می‌فروشد و نه کسی جرات سرمایه‌گذاری روی آن را دارد. سینمای اجتماعی به سمتی رفت که از دغدغه‌ها فاصله گرفت و بیشتر جشنواره‌ای شد و به همین دلیل نیز از بین رفت. درحال حاضر به سختی سرمایه گذاران حاضر به سرمایه گذاری در این بخش می‌شوند.