سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه نقاشی کامبیز حضرت‌پور با نام "رویای نامیرا" تا 14 آبان در گالری شکوه برپاست. این هنرمند درباره آثارش گفت: عنوان این نمایشگاه به دو طیف اثری ارجاع دارد که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌ام. در نگاه نخست آثاری به چشم می‌آید که از طبیعت هستند و خواستم در آن درباره علاقه انسان به طبیعت پیرامون صحبت کنم. علاقه‌ای که این روزها با تخریب محیط زیست گویا با اندیشه‌های بازگشت به طبیعت دوباره زنده و پررنگ شده است.

 وی افزود: از سوی دیگر نگاهی به مهرهای قدیمی و تمدنی ایران داشتم که عنصر مهمی در تاریخ ما هستند که طیف تاریخی طولانی از زمان عیلامیان تا اوایل پهلوی را به خود اختصاص می‌دهند. این مهرها در هر دوره تاریخی ویژگی‌های تصویری و کارکردهای متفاوتی داشتند.

او توضیح داد: در دوره مربوط به تمدن عیلام بیشتر به اتفاقات روزمره ارجاع دارند. ولی در دوره هخامنشیان درباره پادشاه و غلبه او بر عناصر طبیعت در مهرها تصاویری می‌بینیم. این در حالی است که بعد از دوره اسلام، خط و عنصر نوشتار در مهرها پررنگ است. البته آثار من نیز عنصر نوشتار را در مهرها پررنگ کرده است.

این هنرمند همچنین گفت: در این مجموعه خواستم صرف‌نظر از همه کاربردهای تمدنی مهر، استفاده معاصری از آن در خلق اثر هنری کنم. در مجموع سی تابلو به این نمایشگاه آورده‌ام.

1

حضرت‌پور که در این مجموعه سی تابلو به نمایش گذاشته، گفت: در کنار این آثار به اصرار گالری‌دار، تعدادی از آثار طراحی‌ام را نیز برای عرضه در نمایشگاه آوردم که بیشتر آنها طراحی از حیوانات است.

کامبیز حضرت‌پور در پایان گفت: تکنیک خاصی در این آثار به کار رفته و در آن از انواع رنگ‌های جوهری و اسپری‌هایی مثل اسپری رنگ ماشین بهره برده‌ام.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای نمایشگاه "رویای نامیرا" تا 14 آبان به گالری شکوه به نشانی فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی‌شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک 19 مراجعه کنند.