سرویس مد و لباس هنرآنلاین: قرار است دوره مدیریت مد و فشن از سوی انجمن طراحان لباس و پارچه ایران و در قالب یک دوره شش ماهه طی 100 ساعت در ایران برپا می‌شود. در این دوره نحوه عملکرد شرکت‌های مد و لاکچری، برندهای تجاری، محصولات، استراتژی‌های خرده‌فروشی و ارتباطاتشان و همچنین مدل‌های کسب‌وکار و نحوه توسعه بین‌المللی و دسته‌بندی محصولات بررسی می‌شود.

سهراب رحیمی مشاور برندسازی مد و پوشاک، کارشناس طراحی پارچه و لباس از دانشگاه هنر، دارای مدرک مدیریت فشن از آکادمی فشن استانبول و مدیریت اجرایی از سازمان مدیریت صنعتی و مدیریت برندسازی از آکادمی برند ایران و مدرس دوره آموزشی مدیریت مد از سوی انجمن طراحان لباس و پارچه ایران است.

رحیمی دراین‌باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این دوره با نگاه استاد به‌جای مربی شروع به کار می‌کند و رویکردمان این است که مشکل اساسی در بسیاری از سازمان‌ها، طراحی و مارکتینگ در حوزه مد و لباس نیست.

او تصریح کرد: زمانی که در سازمان‌ها به‌عنوان طراح مشغول به کار بودم، با بسیاری از موضوعات مرتبط با طراحی، تولید و توسعه مواجه می‌شدم که بخش عمده‌ای از آن‌ها به دلیل سوء مدیریت و نبود ساختار اصولی مشاوره بود.

رحیمی با اشاره به اینکه مسئله برندها در ایران، مسئله ذهن مدیران آن‌ها است اظهار داشت: مد نیز مانند بسیاری از پدیده‌های فرهنگی قابل مدیریت، کنترل و نظارت است و نباید مدیران برند نگاه شخصی و سلیقه‌ای خود را در روند تولید محصول وارد کنند.

این مشاور برندسازی مد و پوشاک تأکید کرد: خودشناسی در مدیریت مد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و در مرحله بعد بهتر است تا مدیران اشراف کامل به شرح وظایف پرسنل خود داشته باشند. در این بین نکته بسیار مهم آن است که جهان از عصر برندسازی عبور کرده و به دوره پلتفرم‌ها رسیده است، اما ما همچنان با رویکرد فروش‌محور و محصول‌محور به کار خود ادامه می‌دهیم.

رحیمی در خاتمه اذعان داشت: مدیران ا در حوزه مد و لباس باید بر تمامی این نکات اشراف داشته باشند؛ ما در جهان برندهایی مانند دیور و کوکوشنل را داریم که مؤسسانشان سال‌ها است که از این دنیا رفته‌اند، اما برند با موفقیت و بروز به کار خود ادامه می‌دهند، اما من مشاور سازمان‌هایی بوده‌ام که وقتی سن مدیر به 70 رسیده است، سن سازمان هم به 70 رسیده و به دلیل نوع محصول ارائه‌شده، سن مشتریان هم تا این اندازه افزایش می‌یابد.

photo_2018-10-27_09-51-09