به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، مرضیه زارع مسئول مسابقه زنده "ازایده تا اجرا" سومین نمایشگاه لباس عاشورایی گفت: مسئول مسابقه زنده" از ایده تا اجرا" سومین نمایشگاه لباس عاشورایی با اعلام این خبر گفت: سه تیم سه نفره پس از رقابت در سه روز کاری انتخاب شدند و مراسم تجلیل از برندگان این مسابقه همزمان با اختتامیه سومین نمایشگاه لباس عاشورایی در تالار رودکی برگزار می‌شود.

او افزود: این مسابقه با حضور ۱۵۰ طراح عرصه مد در روز سه شنبه اول آبان ماه ساعت ۱۳ آغاز شد. در قالب ۵۰ گروه سه نفره مشتمل بر یک طراح، یک دوزنده و یک تزئینات کار صورت پذیرفت. به تمامی گروه‌های شرکت‌کننده نمونه طرح از المان‌های عاشورایی داده شد تا بر اساس آن برای لباس زنان اجتماع در ماه محرم طراحی کنند.

زارع تصریح کرد: طرح‌های ارائه شده بر روی مقوا به قطع A3 و با تکنیک‌های مختلف اجرا شد. این آثار روز سه شنبه داوری شد و تعداد ۲۰ گروه منتخب اعلام شد. این ۲۰ گروه در قالب دو گروه ۱۰ تایی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از ساعت ۱۳ تا ۱۸ در تالار وحدت حضور یافتند.

او با بیان اینکه "مسابقه زنده طراحی لباس عاشورایی" همزمان با ایام برگزاری سومین نمایشگاه لباس عاشورایی، یکم، دوم و سوم آبان ماه سال جاری در تالار وحدت برگزار شد، در ادامه بیان کرد: در هر دو روز طراحان باید با توجه به طرح کشیده شده خودشان، با استفاده از پارچه‌ای که بنیاد ملی مد و لباس برای آن‌ها خریداری کرده بود، لباس خود را به وسیله تکنیک‌های مختلف دوخت و چاپ و ... آماده و تحویل تیم داوری می‌دادند.

مسئول مسابقه زنده "از ایده تا اجرا" سومین نمایشگاه لباس عاشورایی درباره ملاک انتخاب داوری آثار اظهار داشت: تمیزی کار، خلاقیت، راحتی پوشش، همنشینی رنگها، مناسب تولید و پوشش اجتماع بودن، استفاده درست از المان‌های تصویری و مواردی از این دست جزو معیارهای مدنظر داوران این مسابقه برای انتخاب تیم های برتر بود.

زارع تصریح کرد: در نهایت سه تیم به عنوان تیم های برتر و سه تیم به عنوان گروه های شایسته تقدیر انتخاب شدند که در روز اختتامیه اسامی آن‌ها اعلام خواهد شد. برگزاری مسابقه زنده طراحی لباس عاشورایی در این نمایشگاه سبب ایجاد فضای رقابتی سالم و خلق آثار بدیع درحوزه لباس های مناسبتی شد.

او در خاتمه گفت: هرچند این اقدام برای اولین بار انجام شد اما توانست شادابی و خلاقیت و ابتکار را در جشنواره های مختلف ایجاد کند و امیدوارهستیم این اقدام هرچند ناچیز در حوزه هنردینی، زمینه‌ساز برنامه‌های بلند مدت باشد.