سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه آثار ایمان صبح‌روان با نام "آبی بیکران" در گالری آریانا برپاست. در این نمایشگاه 31 تابلو به نمایش درآمده است که با استفاده از نوعی پلیمر نقاشی شده‌اند. صبح‌روان در گفتوگو با هنرآنلاین گفت: متریالی که در این مجموعه استفاده کرده‌ام توسط خودم ساخته شده است. این ماده بر روی چوب کار شده و گاه تا 20 لایه از مواد روی هم قرار گرفته‌اند، به همین دلیل تابلوها حالتی سه بعدی پیدا کرده‌اند. در مرحله آخر نیز همان ماده پلیمری را بدون افزودن رنگ‌دانه، روی تابلو استفاده کردم که جلوه‌ای شیشه‌ای روی آنها ایجاد شد.

صبح‌روان درباره سابقه فعالیت هنری خود گفت: قبلا با رنگ‌های معمولی نقاشی می‌کردم ولی در این مجموعه نیاز داشتم که بعضی از لایه‌های زیرین کار دیده شود. بنابراین به رنگ‌های شیشه‌ای نیاز داشتم که رنگ‌ پشت آنها دیده شود. رنگ‌هایی مانند اکریلیک و رنگ‌روغن چنین خاصیتی را ندارند و لایه زیرین خود را می‌پوشانند، بنابراین از رنگ‌های خودم استفاده کردم. حتی رنگ‌دانه مورد استفاده در این مواد را هم با ترکیب‌های شیمیایی یا مواد معدنی به دست آورده‌ام.

او درباره نحوه ساخت رنگ‌ها گفت: از سن 17 سالگی تحقیقات گسترده‌ای در شیمی، پلیمر، نانو و... داشتم که نتیجه آنها در سال 81 کسب رتبه نخست در جشنواره خوارزمی بود. پیش‌زمینه کار با این متریال را از آنجا به دست آوردم و حتی متریال مجسمه‌هایم ساخته خودم است. تحقیقاتی که در شیمی داشتم، در کار هنری به کمک من آمد و توانستم قابلیتی که در شناخت و تهیه مواد شیمیایی دارم را در موضوعات هنری به کار ببرم.

صبح‌روان ادامه داد: روی آوردن من به نقاشی آبستره به دلیل استفاده از این مواد خاص نیست و این ماده را می‌توان در کار رئال هم استفاده کرد. بسیاری از مردم گمان می‌کنند نقاشی آبستره بر حسب اتفاق و پاشیدن رنگ‌ها به وجود می‌آید، اما من لایه‌های مختلف رنگ را بسیار حساب شده و با دقت در جزییات، روی هم قرار دادم.

صبح‌روان با اشاره به غلبه رنگ آبی در این آثار گفت: ذرات تشکیل دهنده بدن انسان به نوعی در سیاره‌های دیگر نیز وجود دارند. به عنوان مثال قرمزی خون انسان به دلیل وجود یون آهن است که در گیاهان، سیارات و... هم وجود دارد. نام این مجموعه "آبی بیکران" است که اشاره به وجود آب در بدن انسان، کره زمین و سایر سیارات دارد. این موضوع اشاره به این دارد که تمام ذرات وجود انسان در یک اتحاد عمیق و جدانشدنی با عالم هستی است.