به گزارش هنرآنلاین به نقل از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید اوحدی هم‌زمان با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی از فعالیت‌های فرهنگی در مرزهای جنوبی کشور بازدید کرده و به تشریح برنامه‌های قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین پرداخت و گفت: این قرارگاه برنامه‌های فرهنگی مختلفی را برای پذیرایی از زائران اباعبدالله‌الحسین در نظر گرفته است که این برنامه‌ها با همکاری نهادهای مختلفی انجام می‌شود. برنامه‌های فرهنگی این قرارگاه در مرزهای خروجی کشور، مسیر پیاده‌روی و در کربلای معلی اجرا می‌شود.

او با اشاره به برنامه‌های فرهنگی سه مرز مهران، چزابه و شلمچه که از ۲۷ مهر ماه تا ۸ آبان ماه پذیرای زائران است، افزود: نخستین "سینما سیار" در مرزهای خروجی کشور با ۷۲ اکران مردمی با نمایش دو فیلم سینمایی "به وقت شام" و "تنگه ابوقریب" کار خود را آغاز کرد و علاقه‌مندان می‌توانند هر شب در ساعات ۱۹ و ۲۱ به تماشای این فیلم‌ها بنشینند. نمایشگاه کاریکاتورهای سید مسعود شجاعی طباطبایی کاریکاتوریست، نمایشگاه عکس انقلاب و اربعین در چهل سالگی انقلاب اسلامی، تعزیه‌خوانی و نقالی در سوگواری سالار شهیدان، برپایی نمایشگاه کتاب اربعینی با ارائه بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب عاشورایی، نمایش بخش‌هایی از موزه عبرت و نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی اربعینی با حضور هنرمندان برجسته همراه با کارگاه‌های هنری برای علاقه‌مندان از دیگر برنامه‌هایی است که در سه مرز خروجی کشور برای زائران اجرا می‌شود. 

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان این که برنامه‌های قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین در مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا برگزار می‌شود، تصریح کرد: یادواره شهدای جهان اسلام و پاسداشت شهدای جریان مقاومت کشورهای منطقه از سوم تا پنجم آبان در موکب‌های گوناگون مسیر پیاده‌روی برگزار می‌شود و موکب‌های خدام‌العباس، پاکستان، افغانستان، حشدالشعبی، بحرین، سوریه، نیجریه و یمن در مراسم‌های گوناگونی به گرامی‌داشت شهدای مقاومت در منطقه می‌پردازند. همچنین سومین سوگواره شعر آیینی "قتیل‌العبرات" از پنجم تا هفتم آبان ماه در موکب‌های صاحب‌الزمان (عج)، حضرت معصومه (س)، امام رضا (ع) و خدام الحسین (ع) مسیر نجف تا کربلا برگزار می‌شود. 

اوحدی به برنامه‌های قرارگاه اربعین در کربلای معلی اشاره کرد و گفت: پویش کودکان اربعینی با اهدای نقاشی‌های کودکان ایرانی به کودکان عراقی، یادواره شهدای جهان اسلام در دو بخش شهدای مدافع حرم و شهدای مقاومت در حرم اباعبدالله‌الحسین (ع)، سوگواره شعر آیینی در موکب‌های خدام‌العباس و هتل بعثه مقام معظم رهبری، پویش "الحسین یجمعنا" با هدف گسترش وحدت در جهان اسلام، کارگاه خوشنویسی و نقاشی با موضوع اربعین و روایت‌گری واقعه عاشورا و اربعین به همت موکب خدام‌العباس از جمله برنامه‌هایی است که در کربلای معلی برگزار می‌شود. 

قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین به عنوان پشتیبان ستاد مرکزی اربعین و در طول سیاست‌های مصوب آن، با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ایام سوگواری اربعین حسینی از ۲۷ مهر تا ۸ آبان با مجموعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کنار زائران اربعین حسینی خواهد بود.