سرویس معماری هنرآنلاین: در توضیح مسابقه "طراحی المان‌های شهری جزیره کیش" آمده است: نشانه‌شناسی و استفاده از عناصر نشانه‌ای یکی از مقولاتی است که اگرچه در قرن بیستم به صورت علمی مورد بررسی قرار گرفت، اما یکی از بنیادی‌ترین موتیف‌ها، فرهنگ‌ها و تمدن‌های کهن است. نشانه‌شناسی شهری را می‌توان مطالعه‌ای بر نشانه‌ها و نمادها تعریف کرد که یا به شهر تعلق دارند و یا به صورتی مستقیم با شهر در ارتباط‌اند. نشانه‌شناسی شهری درباره مفاهیم این نشانه‌ها، کارکرد آن‌ها، روابط آن‌ها با یکدیگر، با کلیت شهر و با سایر نشانه‌ها و دستگاه‌های نشانه‌ای و همچنین درباره روابط درونی این نشانه‌ها مطالعه می‌کند. از مهم‌ترین کارکردهای نشانه شهری سازه‌ای هویت بخش، غرورآفرین و نمادی برای شهر است. شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش در راستای اهداف خود مبنی بر هویت‌بخشی و سامان‌دهی بصری و ارتقای کیفی شهر و افزایش کیفیت فضاهای شهری، با در نظر گرفتن چشم‌اندازهای پیاده و سواره، از کلیه مهندسان معماری، هنرمندان، علاقه‌مندان و شرکت‌های مهندسین مشاور دعوت می‌کند به صورت فردی و یا گروهی در این مسابقات شرکت کنند. مسابقه طراحی المان‌های شهری با حمایت شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش برگزار می‌شود.

در بخش مسابقه "طراحی خلاقانه مبلمان شهری" نیز طراحی مجموعه‌ای از نیمکت‌های دو یا چند نفر، فلاور باکس، سطل زباله و ایستگاه اتوبوس مد نظر است.

بنا بر این گزارش، میزان خلاقیت طرح و دقت در انتخاب مصالح و ارائه جزئیات اجرایی طرح از جمله معیارهای داوری در این بخش از مسابقه هستند.

"طراحی پل روگذر" که در تقاطع بلوار دریا و خیابان سنایی واقع شده، موضوع سومین مسابقه این بخش است. در این بخش میزان خلاقیت طرح، رعایت ارتفاع آزاد عبور و مرور(گاباری راه)، در نظر گرفتن مسیری برای عبور ماشین‌های گلف، در نظر گرفتن مسیر پیاده مجزا، تعبیه سکوی توقف و نشیمن و توجه به دید و منظر در محدوده پل محورهای مسابقه هستند. همچنین میزان خلاقیت طرح، اجرایی بودن آن و توجه به اقلیم جزیره زیبای کیش نیز از جمله معیارهای داوری به شمار می‌روند.

"روایت شهر در شب"، نام چهارمین مسابقه شهری در جزیره کیش است که به مسئله نورپردازی در خیابان فردوسی حد فاصل ساحل تا سه راه پردیس اختصاص دارد.

در این بخش طراحان و نورپردازان می‌توانند طرح‌های پیشنهادی خود را در قالب حداکثر دو شیت 50*70 به دبیرخانه مسابقه تحویل دهند.

بر اساس این فراخوان شرکت در مسابقه برای کلیه علاقه‌مندان آزاد است. ضمناً افراد حقیقی که به صورت گروهی در مسابقه شرکت می‌کنند، باید یک نفر را به عنوان نماینده به دبیرخانه معرفی کنند تا اسامی سایر افراد در فرم ثبت‌نام درج شود البته محدودیتی در تعداد آثار ارائه شده از سوی هر هنرمند وجود ندارد.

ارائه کلیه نقشه‌ها و طرح‌ها شامل پلان، نما، پرسپکتیو و ایدئوگرام مربوط به هر اثر، باید حداکثر بر روی دو شیت 50*70 به صورت افقی به همراه فایل دیجیتالی در فرمت JPG و کیفیت تصویر 300dpi باشد. به آثاری که پس از مهلت مقرر به دبیرخانه مسابقه ارسال شود ترتیب اثری داده نخواهد شد.

ارسال آثار توسط شرکت کنندگان به منزله پذیرش شرایط مسابقه است. هیچ‌ یک از آثار رسیده به دبیرخانه مسابقه، پس از اتمام داوری عودت داده نخواهد شد. کمیته برگزاری در قبال تأخیر و یا خسارات وارده به اثر قبل از تحویل آن به دبیرخانه مسئولیتی نخواهد داشت و تمامی امتیازات مادی و معنوی اثر، به صاحب اثر تعلق خواهد داشت.

کلیه این مسابقات با حمایت شرکت عمران، آب و خدمات کیش و زیر نظر مهندسین مشاور شارین ساخت، اجرا می‌شود.

در تمامی این مسابقات به نفر نخست مسابقه 150 میلیون ریال، نفر دوم 80 میلیون ریال و نفر سوم 30 میلیون ریال تحت عنوان جایزه تعلق خواهد گرفت.

علاقه‌مندان به ارسال آثار تا 10 آبان ماه سال جاری فرصت دارند که طرح‌های خود را به دبیرخانه واقع در جزیره کیش، بلوار ایران، ساختمان شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، معاونت امور شهری و مناطق آزاد ارسال و یا از طریق سایت http://sharinco.ir/sharin/home فرم شرکت در مسابقه را تکمیل کنند.