به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد حسینی روز دوشنبه در گردهمایی منطقه‌ای ائمه جمعه ۱۹ استان کشور در مجتمع نفت محمودآباد مازندران گفت: تولید آثار هنری با نگاه به آینده و ترسیم افق های روشن در معرفی مفاخر علمی ایرانی و اسلامی روح خودباوری ، اعتماد به نفس و استقلال خواهی را در جامعه بویژه در قشرجوان تقویت و آنان را برای تولید بیشتر ترغیب می کند.

حسینی اظهار داشت: باید رویدادهای پرافتخار تاریخی خود را به عنوان سوژه کشف و معرفی کنیم و از هنرمندان بخواهیم تا براساس همان رویدادها آثار هنری در قالبهای مختلف تولید کنند.

نایب رئیس شورای عالی سینما در ادامه به ساخت برخی فیلم ها براساس الگوهای غربی در کشور انتقاد کرد و گفت: هنرمندان ما باید در ساخت آثار هنری براساس فرهنگ ایرانی، اسلامی تولیدات خوب و پرجاذبه ای داشته باشند نه اینکه به تقلید از فلان فیلم عاشقانه ماهواره ای فیلم بسازند و آنوقت بگویند که ما بومی سازی کردیم.

حسینی تصریح کرد: هنرمندان ما با ساخت آثار هنری فاخر ایرانی اسلامی و حضور در عرصه های هنری سایر کشورها ، الگوهای اسلامی را به دنیا معرفی کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه جریان سازی فرهنگی نقش بی بدیل در تحقق شعار تولید ملی دارد ،تاکید کرد: همه دستگاههای فرهنگی و رسانه های کشور باید در تحقق شعار سال بسیج شوند و نقش آفرینی کنند.

حسینی خاطر نشان کرد :متولیان فرهنگی و اربابان اندیشه و قلم می توانند با بهره گیری از ابزارهای هنری و تولید آثار فاخر در قالب فیلم ، مستند ، کاریکاتور ، عکس ، نقاشی ، بازی‌های رایانه ای به موضوع تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بپردازند.

عضو کابینه دولت دهم در پایان به عزم جدی دولت در اتمام طرحها در کشور اشاره کرد و بیان داشت: همه کمک کنند تا مسایل سیاسی مانع روند پیشرفت و تکمیل طرحهای مختلف عمرانی و فرهنگی کشور نشود.