به گزارش هنرآنلاین، مریم طاهری استاد دانشگاه، طراح فرش دستباف و پارچه، این مجموعه نقاشی را با تکیه بر عناصر اصلی فرش نظیر موتیف‌ها، اسلیمی‌ها، رنگ و فرم پدید آورده است.

نمایشگاه آثار او با نام "فرافرش" از ۴ الی ۱۴ آبان در گالری تم برگزار می‌شود. همچنین در ادامه این نمایشگاه یک پرفورمنس با موضوع فرش‌های ایرانی فروید برگزار خواهد شد. کیوریتوری نمایشگاه و کارگردانی پرفورمنس بر عهده مهدیار پیرزاده است.

در بیانیه این نمایشگاه به قلم مهدیار پیرزاده آمده است: "عقل پادشاه انسان نیست؛ رفتار و گفتار بشر سرچشمه مهم تری دارد و آن "ناخودآگاه" است. بنا بر نظریه فروید روان‌کاو سرشناس، شخصیت انسان از سه عنصر تشکیل شده است: نهاد، خود (ایگو، یا من) و فراخود (سوپرایگو، یا فرامن). این سه عنصر در تعامل با یکدیگر، رفتارهای پیچیده انسانی را به وجود می‌آورند.

مریم طاهری، نقاش، طراح فرش و استاد دانشگاه که تا کنون صدها طرح فرش دستباف را به زیور رنگ و بافت آراسته و زینت بخش خانه‌های مردم ایران و جهان کرده است، دغدغه‌ای بزرگ را سال‌ها با خود به دوش کشیده تا پایبندی به اصول فرش دستباف را فدای فرش‌های ماشینی نکرده باشد. او قصد دارد با بازخوانی قصه‌ها و افسانه‌های دستبافت‌های هنر ایرانی، توجه همگان را به ضرورت حفظ "رویا" برای ساخت جهان جلب نماید.

آنچه پیش روی شماست اولین نمایشگاه رسمی مریم طاهری در مقام نقاش است که "ناخودآگاهش"، رنگ و نغمه و آوای فرشبافان ایران زمین را که حاصل حضور بیش از یک دهه از عمر وی در حوزه فرش دستباف ایرانی است، به نمایش می‌گذارد. مجموعه "فرافرش" ورای گره و تار و پود است و تلاش می‌کند تا زیبایی‌های پنهان و از دست رفته گذشته خود را دوباره بر دیوار قاب گرفته و به تماشا بگذارد."

این نمایشگاه روز جمعه 4 آبان، ساعت 17 تا 20 افتتاح شده و تا 14 آبان، ساعت 15 الی 19 به نشانی خیابان کریم خان، ویلای شمالی، کوچه زبرجد، پلاک 10 گالری تم ادامه دارد.