به گزارش هنرآنلاین به نقل از شهرنوشت،حسین علیقلی زاده با تأکید بر اینکه توجه به سیما و منظر شهری در اصل به منزله توجه به شهروندان و شهر است، گفت: حفظ ارزش‌های معماری و شهرسازی و حس تعلق خاطر شهروندان باید برای همه ما به صورت یک دغدغه جدی باشد؛ چرا که شهر سالم در این صورت تحقق خواهد یافت.

وی اضافه کرد: شهروندان در طول روز با نما و منظر شهری مواجه هستند بنابراین حفظ هویت اسلامی-ایرانی در معماری سیما و منظر شهری، ضمن رعایت فرهنگ و پیشینه شهر تهران؛ مطمئناً آثار مثبتی در پی خواهد داشت.

معاون فنی و اجرایی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی ادامه داد: اگر از نظر فرهنگی ملاحظات خاصی در ساخت و ساز پروژه‌ها مورد توجه نباشد به جای اینکه سیمای این بناها و فضاها روح نواز و شادی آفرین باشد؛ تبدیل به تصاویر آزاردهنده خواهد شد.

وی در ادامه به برخی از شاخصه‌های مرکز نمایش‌های آیینی صبا اشاره و خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های منحصر به فرد این مجموعه جا به جایی خودکار تماشاچیان نسبت به صحنه با توجه به نوع نمایش و همچنین مجاورت آن با آب نمای عظیم و فضای طبیعی است.

علیقلی زاده با اشاره به اینکه مرکز نمایش‌های آیینی صبا از پروژه‌های فاخر فرهنگی در خاورمیانه به شمار می‌آید، گفت: اشغال‌کردن مساحتی وسیع در زیر سطح زمین برای جلوگیری از هرگونه آسیب به نمای شهری از دیگر خصوصیات این پروژه است.

تئاتر صبا

وی با بیان اینکه در مجموعه مرکز نمایش‌های آیینی صبا با ٦ سالن نمایش و ظرفیت 800 نفر طراحی شده است که شامل پلاتو تمرین تئاتر، سالن تئاتر روحوضی، سالن تئاتر روباز، دو بلک باکس نمایش می‌شود، گفت: معماری تمام بخش‌های این مجموعه از جمله تالارهای آن بر اساس برنامه ریزی دقیق و فکر اولیه معمار پروژه صورت گرفته است.

علیقلی زاده با اشاره به اینکه سالن اصلی این مجموعه با ظرفیت 500 نفر نخستین سالن نمایش دارای اکوستیک داینامیک در خاورمیانه است، تصریح کرد: سالن‌های چندمنظوره این مجموعه در زمان‌بندی کوتاه قابلیت تغییر و جا به جایی به سالن‌های سینما، تئاتر و اجراهای متفاوت از جمله موسیقی را دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشغول خرید برخی تجهیزات برای تکمیل و راه‌اندازی پروژه هستیم و توافقات لازم نیز با سرمایه‌گذار پروژه صورت گرفته است،گفت: امیدواریم این پروژه که با پیشرفت فیزیکی 95 درصد مدتی غیرفعال بوده ، هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.