به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره اینترنتی مد و لباس "سی‌پال"، جلسه اعضای شورای سیاست‌گذاری اولین جشنواره اینترنتی مد و لباس "سی‌پال" برگزار شد و اعضا به اظهار نظر درباره روند برپایی این رویداد و تبیین اهداف و چشم‌اندازها پرداختند.

خاتون شهبازی دبیر نخستین جشنواره اینترنتی مد و لباس "سی‌پال" در این جلسه با اعلام نهایی آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره اظهار داشت: از زمان اعلام فراخوان تاکنون نزدیک به چهار هزار اثر به دبیرخانه واصل شدکه از این تعداد، بخش عمده‌ای از آثار ارسالی مختص طراحان لباس است.

شهبازی در ادامه به بیان اهداف و چشم‌اندازهای جشنواره پرداخت و گفت: جشنواره سی پال متعلق به تمامی فعالان مد و لباس است 3835 اثر از سراسر کشور و در تمامی بخش‌های اعلام شده در فراخوان ارسال شده که سهم بیشتر آثار ارسالی از شهرهای تهران، کرج، اصفهان، شیراز، تبریز، مشهد، قزوین، کرمانشاه و اراک بوده است.

سهیلا جبری مدیر نخستین جشنواره مد و لباس "سی‌پال" در ادامه بر لزوم توجه به طراحان خلاق و مستعد و همچنین ایجاد فرصت‌هایی برای شناسایی و معرفی آنها اشاره کرد و اظهار داشت نسل جدید با رویکرد تازه ای در حال شکوفایی هستند و در این بین شناسایی و معرفی آنها می تواند در جهت رشد و خلاقیتشان تاثیر بسزایی داشته باشد. سرتاسر ایران مملو از طراحان خوش فکر و خلاق است.

مهدی صفایی کارآفرین برتر کشور نیز بر لزوم توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی برای فعالان مد و لباس تأکید کرد و برنامه‌ریزی طولانی مدت در جهت توسعه کارآفرینی را از نکات مهم در رشد فعالان هنر صنعت مد و لباس برشمرد.

شهریار شفیعی مدیر آکادمی برند ایران نیز بر لزوم توجه به استانداردها و چارچوب‌های برگزاری یک جشنواره تأکید کرد و اظهار داشت: ایجاد ارزش افزوده برای برندهای ایرانی می تواند در توسعه کسب و کار آنها بسیار موثر باشد. حرکت به سوی آینده بهتر به در نظر گرفتن استانداردها منوط است و می‌توان از استانداردهای موجود در مسیر برندسازی برای فعالان استفاده کرد.

سیدمحمد مجابی مشاورعالی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ، توجه به داشته‌های فرهنگی غنی ایرانی و اسلامی و کاربردی ساختن آن در فضای امروز جامعه و همچنین استفاده از نقوش ایرانی  و رنگها در حیطه مد و لباس را از نکات قابل توجه در این رویداد برشمرد و گفت: لباس اقوام ایرانی منبع غنی از الهام برای بروز شدن است و طراحان می توانند از این منبع غنی برای بروزرسانی طرح‌های خود استفاده کنند.

او افزود: توجه به اقتصاد مقاومتی و ایجاد فرصت‌هایی برای تولید کالای مطلوب ایرانی و صادرات آن می تواند در توسعه فضای کسب و کار بسیار مؤثر باشد و توجه به مشاغل خانگی و توانمند سازی افراد در جهت توسعه کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی گامی مؤثر در حمایت از تولید ملی است.

مجابی تصریح کرد: حمایت از تولید ملی، ایجاد اشتغالزایی و توجه به فرهنگ ایرانی اسلامی از رویکردهای اصلی جشنواره سی پال است و باید در این مسیر از تمام توان استفاده کرد.

هومن زنگنه از دیگر اعضای شورای سیاست‌گذاری نخستین جشنواره اینترنتی مد و لباس "سی‌پال" نیز در ادامه به نقش مهم سازمان‌ها و ارگان در برگزاری جشنواره‌های ملی اشاره کرد و حمایت از تولید ملی و ایجاد فرصت های ملی از طریق دولت و بخش خصوصی را  یک وظیفه ملی دانست.

او گفت: بخش خصوصی باید با برنامه‌ریزی و تعریف چشم اندازهای طولانی مدت برای ارتقای سطح کاری خود و درآمدزایی از هر فرصتی استفاده کند.

دکتر کاظمی دینان با تأیید مطالب عنوان شده، هم افزایی، مشارکت و پیشبرد اهداف ملی را از اولویت‌های نخستین جشنواره اینترنتی مد و لباس "سی‌پال" برشمرد.

در انتهای این جلسه، سایر اعضای شورا، ایجاد فرصت برای حمایت از تولید ملی، توسعه کارآفرینی و توجه به اقتصاد مقاومتی را از مهمترین اهداف برپایی جشنواره سی پال دانستند و توجه به تحقق این اهداف را خواستار شدند.

نخستین جشنواره اینترنتی مدولباس "سی ‌پال" با هدف شناسایی افراد خلاق در حوزه مد و لباس، آبان 97 به دبیری خاتون شهبازی و در حوزه‌های طراحی لباس، طراحی کیف و کفش، طراحی جواهرات و زیوآلات، طراحی اکسسوری، عکاسی مد و مد نویسی برگزار می‌شود.برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه www.cipalfestival.com مراجعه کنید.