سرویس معماری هنرآنلاین: در ادامه سلسله نشست‌های گفتارهای کوبه، نشست "جنگ روایت‌ها؛ گفت و گوها درباره معماری و شهرهای ایران در دوران مشروطه" برگزار می‌شود.

در این نشست کامیار صلواتی، کارشناس ارشد مطالعات معماری ایران، دانشگاه تهران به عنوان سخنران حضور خواهد داشت.

در توضیح این نشست آمده است: دوران مشروطه، تصادم گاه پدیده‌های کهن و نو در ایران است. در این دوران پر هیاهو، آنچه از گذشته به جای مانده موضوع بحث و نقد و نظر قرار می‌گیرد و نویسندگان، روشنفکران، علما و مسئولان حکومتی، آگاهانه یا ناآگاهانه بعضی از این به جای ماندها را به بحث می‌گذراند.

این نبرد همه جانبه نه فقط در بحث درباره وجوه اجتماعی، اقتصادی یا سیاسی که حتی در عرصه معماری و شهر نیز به وقوع می‌پیوندد. در این برنامه، به بررسی این نقدها، نظرات، روایت‌ها، و جبهه‌های موافق و مخالف میراث معماری پیشامدرن ایرانی، و نیز چرایی پدید آمدن این نقدها و نظرها می‌پردازیم و نوشته‌های نویسندگان دوران مشروطه را به ویژه در  نشریات و خاطرات شخصی درباره معماری ایرانی مرور می‌کنیم. نیز این پرسش را مطرح می‌کنیم که این بحث‌ها زاییده چه خواسته‌ها و عوامل کلان‌تری بوده است.

ورود به این سلسله نشست‌ها  که با همکاری بنیاد هنری کوبه و خانه گفتمان شهر و معماری برگزار می‌شود، برای عموم آزاد است.

علاقه‌مندان به حضور در این نشست می‌توانند چهارشنبه 2 آبان ماه ساعت 17 به خانه گفتمان شهری وارطان واقع در میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، پلاک 514 مراجعه کنند.