به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی جواد شمقدری طی بازدید از واحدهای مختلف این مرکز از نزدیک در جریان فعالیتهای واحدهای مختلف تخصصی وفنی قرار گرفتند و ضمن گفتگو با متخصصین این مرکز با تلاش ها و خلاقیت های آنان آشنا شدند.

یکی از نکات قابل ذکر در این بازدید تولید تجهیزات و تعمیر قطعات حساس و دقیق این تجهیزات بود که توسط این شرکت تولید شده بود.

رئیس سازمان سینمایی طی بازدید از واحد اسکن فیلم ۳۵میلی متری (تبدیل ۳۵ به دیجیتال) یادآور شد با توجه به تولید بیش از ۴۵ % از فیلمهای سال گذشته با دوربین های حرفه ای دیجیتال در ایران و اقبال فیلمسازان از روند دیجیتالی شدن سینما در جهان و با توجه به دوران گذار سینما از آنالوگ به دیجیتال از آمادگی سازمان سینمایی برای حمایت از مراکز خدمات فنی در جهت دیجیتالی شدن خبر داد. هم چنین در خصوص وضعیت کاری لابراتوارها در شرایط آینده نزدیک که تکنولوژی دیجیتال فرآیندهای تولید و پخش را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد تبادل نظر شد.

در ادامه این بازدید جواد شمقدری طرح تجهیز ۱۰۰ سالن سینما به تجهیزات نمایش دیجیتال با اولویت شهرستانها ی کشور را از برنامه های آتی سازمان سینمایی اعلام کرد.

این گزارش می افزاید: رئیس سازمان سینمایی در این دیدار یکی از مشکلات سینماهای شهرستان ها را عدم توانایی پرداخت هزینه کپی آثار ۳۵میلی متری فیلم های سینمایی برای اکران همزمان در شهرستانها عنوان کرد که با روند دیجیتال شدن تولید و نمایش آثار سینمایی این مشکل برطرف خواهد شد و کمک شایانی در جهت جلب مخاطب شهرستانها خواهد بود.

در این دیدار مدیر کل دفتر توسعه فن آوریهای سینمایی وهمکاران این حوزه رئیس سازمان سینمایی را همراهی می کردند.