به گزارش هنرآنلاین، حبیب کاوش، سخنگوی شورای صنفی نمایش، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما، از آخرین تصمیمات گرفته شده برای فیلم‌های سینمایی، در جلسه این شورای خبر داد.

کاوش گفت: یکی از تصمیماتی که شاید بتوان آن را مهم‌تر از دیگر برنامه های اکران دانست، ثبت قرارداد فیلم «شبکه» به کارگردانی ایرج قادری است که درست یک روز پس از فوت این هنرمند انجام شد.

به گفته کاوش، فیلم سینمایی «شبکه» که نام قبل آن «مصادره» بوده است، به کارگردانی ایرج قادری و تهیه‌کنندگی حبیب اسماعیلی، از ۲۷ اردیبهشت ۹۱ اکران خواهد شد.

این فیلم با فیلم‌نامه‌ای از عبدالرضا منجزی درباره انتشار فیلم‌های خصوصی افراد است و اتفاقاتی پیرامون این موضوع را به تصویر می‌کشد و آخرین فیلمی است که ایرج قادری آن را کارگردانی و هم چنین در آن بازی داشته است.

در فیلم سینمایی «شبکه» ایرج قادری، اکبر عبدی، ماه‌چهره خلیلی، نیما شاهرخ‌شاهی، افسانه پاکرو، سیروس گرجستانی، مجید مشیری، الیزابت امینی، امیرعلی رنجبر، میرطاهر مظلومی، مریم امیرجلالی و عباس امیری به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش،همچنین از نمایش فیلم سینمایی «روزهای زندگی» خبر داد، که به کارگردانی و نویسندگی پرویز شیخ طادی و تهیه کنندگی سعید سعدی، از ۲۰ اردیبهشت ۹۱، جایگزین فیلم «قلاده های طلا» می‌شود.

بازیگرانی همچون حمید فرخ‌نژاد، هنگامه قاضیانی، کریم اکبری مبارکه، کوروش سلیمانی، حسین سالار، آرینه سوکیاسیانس در این فیلم نقش آفرینی کرده‌اند.

داستان این فیلم در سال ۱۳۶۷ می گذرد و روایت‌گر ماجرای زن و شوهری است که در جبهه جنوب و در بیمارستانی صحرایی هستند. امیرعلی و همسرش به دلیل سال‌ها کار در آنجا به حال و هوای جبهه وابستگی شدیدی پیدا کرده‌اند، اما اعلام خبر آتش‌بس و بعد حمله نیروهای عراقی به بیمارستان، این زوج را در آزمایشی دشوار قرار می‌دهد.

بنا به گفته حبیب کاوش، قرارداد فیلم «دوستی از جنس آتش» به کارگردانی امیر قویدل به تهیه‌کنندگی جلال قزل عیاق هم در گروه عصر جدید ثبت شد، که بعد از فیلم سینمایی «خنده در باران» به نمایش در می‌آید.

«دوستی از جنس آتش» که آخرین اثر مرحوم امیر قویدل است، داستان دختری به نام هستی است که به عنوان پزشک در یک بیمارستان کار می کند.

در این مجموعه، بازیگرانی همچون ایرج نوذری، سارا خوئینی ها، ناصر ممدوع، لیلا بوشهری، نیما گرانی و ... بازی کرده اند.