به گزارش هنرآنلاین، مرجان اشرفی زاده در آستانه برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدئویی تهران گفت: بهترین اتفاقی که به نظر من در این جشنواره در حال رخ دادن است تخصصی شدن و داشتن کاندیدا در همه بخش‌ها است که به جذابیت آن خواهد افزود.

وی ادامه داد: تنها حسنی که در جشنواره فجر بود همراه شدن تله فیلم در یک محفل سینمایی بزرگ بود و از آن جایی که جدی گرفته نمی‌شد برگزاری جشنواره مستقل انگیزه خوبی برای فیلم ساز خواهد شد.

او بیان کرد: این جشنواره، فرصت و انگیزه خوبی برای کسانی است که به تله با نگاه جدی می‌پردازند، چرا که در تلویزیون بیشتر بخش‌های خبری و سریال‌ها دیده می‌شوند تا تله فیلم‌ها و این به نحوه مدیریت‌ها و برنامه ریزی‌ها بر می‌گردد، از طرف دیگر به انگیزه مخاطب برای در اولویت قرار ندادن دیدن تله فیلم‌های که از تلویزیون پخش می‌شوند.

اشرفی زاده با اظهار امیدواری به مخاطب پذیری جشنواره عنوان کرد: استقبال از جشنواره، تبلیغات موثر و حضور بزرگان این حرفه را می‌طلبد و همچنین، ایجاد و برپایی جلسات نقد و بررسی فیلم‌ها و رسانه ای کردن آن‌ها و حضور مردم در سینماهای با کیفیت برای دیدن فیلم‌ها می‌تواند به جذابیت جشنواره بیفزایید.

وی فرآیند تولید کیفی فیلم‌های ویدئویی را نامناسب خواند و گفت: نگاه های مدیریتی غیرحرفه‌ای و ممیزی‌ها به تولید این نوع آثار لطمه می‌زند. همچنین، توزیع یکنواخت بودجه برای فیلم‌ها بدون در نظر گرفتن محتوا و عوامل حرفه ای یا غیرحرفه‌ای آن از دلایل ضعیف جلوه یافتن تله فیلم‌ها است.

کارگردان فیلم‌های «قفل یعنی کلید» و«نامه های خیس» از شیوه ساختاری با یک مدل تکراری در تولید تله فیلم انتقاد کرد و گفت : اگر تلویزیون اجازه دهد که هر فیلم ساز با سبک خود و نگاه حرفه ای خود فیلم بسازد و بگذارد که از قالب‌های یکنواخت خارج شویم، قطعا با این اعتماد فیلم سازان با تجربه های خلاقانه خود آثار مخاطب پسند و درخور هنر ایران تولید می‌کنند.

او در آخر بیان کرد: سینما و فیلم‌ها را به واسطه جوان ترها و افکار جوان‌گرایانه تجربه کنیم و فرصت حرفه ای شدن را به نسل رو به رشد بدهیم.