به گزارش هنرآنلاین، مستند "دلبند" به کارگردانی یاسر طالبی و به تهیه کنندگی الهه نوبخت، از تولیدات مشترک مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و الی ایمیج  به عنوان نماینده سینمای مستند ایران در بخش مسابقه جشنواره مستند ایدفا ١٤ تا ٢٤ نوامبر  به نمایش در می‌آید.

جشنواره جهانی فیلم مستند آمستردام یا ایدفا IDFA  یکی از  معتبرترین جشنواره‌های فیلم مستند در جهان است که انتخاب آثار خلاقانه و دارای جذابیت را از اولویت‌های خود برای انتخاب فیلم‌ها در نظر دارد.

مستند "دلبند" قصه زندگی دشوار اما به دلخواه یک مادر هشتاد و دو ساله و تنها به نام فیروزه است، که زندگی منحصر به فردی در دل رشته کوه‌های البرز دارد.

این فیلم همچنین در بخش مسابقه اصلی ( برترین مستندهای جهان) در شصت و یکمین جشنواره بین المللی فیلم لایپزیک آلمان هم پذیرفته شده بوده که به دلیل همزمانی تقریبی هر دو فستیوال و شرط نمایش اول جهانی، ایدفا انتخاب نهایی گروه شد.

"دلبند" با مدت زمان 63 دقیقه در بخش مسابقه فیلم‌های میان مدت با 11 مستند از کشورهای آمریکا، لهستان، روسیه، نروژ، لهستان، اسپانیا، فرانسه، اروگوئه و صربستان برای دریافت جایزه به رقابت می‌پردازد.