به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، نیکنام حسینی‌پور با اشاره به انتخاب شعار "حال خوش خواندن" به عنوان شعار این دوره از هفته کتاب، گفت: امیدوارم که این شعار الگوی همگانی و موثر در تمام فعالیت‌های هفته کتاب باشد. من امیدوارم حال خوش خواندن منوط به هفته کتاب نباشد و مردم در حال و هوای خوش کتاب قرار بگیرند.

او ادامه داد: طراحی پوستر و تیزر هفته کتاب نیز در کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی هفته کتاب در حال انجام است و بزودی در اختیار ستاد اجرایی قرار خواهد گرفت. همچنین جدول روزهای هفته کتاب در حال آماده شدن است و پس از تایید قطعی برنامه‌های نهادها در دسترس مخاطبان و فعالان حوزه کتاب قرار می‌گیرد.

دبیرهفته کتاب افزود: سیاست ما در هفته کتاب، ترجیحا فعالیت‌ها و برنامه‌های مردمی است اما در برخی برنامه‌ها از مقامات دولتی دعوت می‌کنیم تا در این حوزه ما را همراهی کنند.

حسینی‌پور با اشاره به توافق ستاد هفته کتاب با سازمان فرهنگی هنری و زیبا سازی شهرداری تهران، توضیح داد: ما در مدت زمان برگزاری هفته کتاب فضای شهر را با کتاب مانوس کرده و از تابلوهای تبلیغاتی موجود استفاده می‌کنیم. همچنین با صداوسیما هماهنگی‌های خوبی برای پوشش برنامه‌های هفته کتاب صورت گرفته تا مردم در جریان برنامه‌های این هفته قرار بگیرند.

دبیر بیست و ششمین دوره هفته کتاب درباره برگزاری افتتاحیه، اظهارداشت: هماهنگی‌های لازم با شهر کاشان، پایتخت کتاب ایران صورت گرفته و قرار است برنامه‌هایی با موضوع کتاب در این شهر برگزار کنیم. کتاب می‌تواند فصل وحدت باشد و ما می‌توانیم فعالیت‌های مستمری در حوزه کتاب داشته باشیم.

حسینی‌پور ضمن جمع‌بندی نتایج جلسه، توضیح داد: برنامه‌ها در صورت تایید و نهایی شدن در قالب یک کتابچه در اختیار سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط قرار خواهد گرفت. همچنین سایت هفته کتاب در حال طراحی است و بزودی با تمامی اطلاعات 25 دوره گذشته و همچنین اطلاعات به روز این دوره در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

در ادامه هر یک از نمایندگان سازمان‌های مشارکت کننده در هفته کتاب برنامه‌های پیشنهادی خود را برای تصویب و سیاست‌گذاری‌های لازم پیشنهاد دادند و بر ضرورت استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سازمان‌ها و نهادها برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد فرهنگی تاکید کردند.