مهرداد فرید تهیه‌کننده و پخش‌کننده فیلم «بی‌تابی بیتا» در گفت وگو با هنرآنلاین در مورد موقعیت اکران فیلم گفت: سینما در حال حاضر با شرایط خاصی مواجه است و باید برای اکران و نمایش فیلم‌ها با دقت و با برنامه عمل کرد تا فیلم در زمان نمایش بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند.

این نویسنده ضمن تاکید بر مخاطب‌شناسی درست برای زمان اکران تصریح کرد: فیلم «بی‌تابی بیتا» یک فیلم اجتماعی درباره جوان‌های جامعه است و معتقدم اگر بستر اکران فیلم در تابستان فراهم شود، مخاطبان بالقوه فیلم که عموما جوان، دانش‌آموز و دانشجوهستند مجال و فرصت بیشتری برای دیدن فیلم پیدا می‌کنند.

فرید ضمن اشاره به واکنش خوب مخاطبان فیلم در جشنواره فیلم فجر گفت: برای اکران فیلم همان نسخه به نمایش در جشنواره را فجر را بدون اصلاحات آماده خواهیم کرد. فیلم «بی‌تابی بیتا» روایت‌گر زندگی دختر جوانی است که زندگی آرامی را پشت سر می‌گذارد که با ورود مرد جوانی زندگی او دستخوش تحولات ناخواسته‌ای می‌شود. حامد بهداد، الهه حصاری، فریبا کوثری، مجید مشیری و شیوا خنیاگر بازیگران اصلی فیلم هستند.

همچنین مهرداد فرید پیش از این به هنرآنلاین خبر از ساخت فیلم سینمایی «کوروش زنده است» را در ژانر اجتماعی داده بود.

فرید در این‌باره گفت: مشغول نوشتن فیلم‌نامه ای با نام موقت «کوروش هنوز زنده است» هستم که یک اثر معاصر اجتماعی محسوب می شود. در این فیلم‌نامه به زندگی چند آدم متعلق به قشر متوسط جامعه پرداخته می‌شود و داستان فیلم در تهران معاصر می‌گذرد.

فرید در مورد انتخاب عوامل فیلم گفت: با توجه به شرایط اکران که نبود حضور بازیگران شناخته شده و ستاره می‌تواند باعث عدم اکران یک فیلم سینمایی شود، به چند بازیگر نام آشنا برای ایفای نقش‌های اصلی فکر کرده‌ام و بعد از خاتمه نگارش فیلم نامه مذاکرات نهایی را با این بازیگران آغاز می‌کنم.

این کارگران درباره زمان شروع فیلمبرداری فیلم نیز عنوان کرد: با توجه به داستان فیلم‌نامه، کار در اواخر تابستان در تهران کلید می‌خورد.