سرویس موسیقی هنرآنلاین: هومن سزاوار خواننده پاپ در مورد وضعیت موسیقی و دلایل کم‌کاری خود در این روزها گفت: متأسفانه به دلیل شرایط نامناسب درزمینه نشر آثار موسیقایی، هزینه پخش آثار در سایت‌های مجاز موسیقی بسیار زیادتر از پروسه تولید است. از طرفی باوجود سرمایه‌گذاران متعدد در بازار موسیقی پاپ، به‌خاطر سیاست‌های بعضاً نابه‌جا و... امکان رقابت یکسان برای تمامی هنرمندان فراهم نیست و اگر خواننده شرایط برگزاری کنسرت و اجرای صحنه‌ای را نداشته باشد، بدون داشتن پشتوانه مالی، تقبل هزینه‌های سرسام‌آور - که از قضا شرایط را برای سودجویی عده‌ای از افراد نیز به‌وجود آورده است - برای او میسر نخواهد بود.

این خواننده اضافه کرد: در حال حاضر ترجیح می‌دهم در فضایی آرام و به دور از هیاهو دنیای موسیقی در حوزه دیگری فعالیت کنم و برنامه جدی برای ساخت قطعه تازه و کلیپ ندارم. البته ممکن است در چند ماه آینده قطعه‌ای را منتشر کنم.

او ادامه داد: متأسفانه من به مدت 9 سال ممنوع الفعالیت بودم و طلایی‌ترین فرصت‌های کاری‌ام را از دست دادم. احساس می‌کنم شهرت در این سن برایم جذابیتی ندارد و در ذهنم نمی‌گنجد که برای شنیده شدن آثارم، صرف‌نظر از هزینه‌های تولید، متحمل هزینه‌های سرسام‌آور پخش شوم. فکر می‌کنم امروز سلیقه‌ نسل نوجوان و جوان ما به‌غلط شکل گرفته و به‌شدت تنزل پیدا کرده است. من به‌عنوان یک هنرمند، نوع موسیقی را که این قشر از جامعه انتخاب می‌کند، نمی‌فهم. برای من شعر و ترانه ارزش بسیار زیادی دارد. به همین دلیل آثاری که امروز شنیده می‌شوند در سلیقه من نیست و احساس می‌کنم نمی‌توانم کارم را با این رویه منطبق کنم.

او تأکید کرد: تیم تولیدکننده اعم از آهنگساز، تنظیم‌کننده و شاعر برای تولید یک اثر دستمزد بالایی ندارند، اما برای پخش، هزینه‌ها بدون هیچ منطقی واقعاً بالاست چرا که اصولاً قاعده‌اش این است که من به‌عنوان سازنده اثر باید سهم بیشتری داشته باشم.

این هنرمند در پایان عنوان کرد: متأسفانه فضای مجازی باعث به وجود آمدن یکسری باورهای غلط در بین جوانان شده است. به‌صرف این‌که تعداد فالوئر و لایک یک خواننده بسیار زیاد است فارغ از در نظر گرفتن استانداردهای هنری، این حس به مخاطب القا شده است که معیار برتری یک هنرمند داشتن فالوئر و لایک است و همین موضوع باعث شده است هنرمندان مطرح ما نیز به سراغ خریداری لایک و فالوئر فیک باشند.