به گزارش هنرآنلاین، علی شاه حاتمی نویسنده و کارگردان سینمای ایران، در آستانه برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی تهران، در گفت‌ وگو با روابط عمومی جشنواره گفت: در تمام دنیا فیلم‌های سینمایی،کوتاه، مستند و ویدئویی قالب ساختاری خود را دارند و در سطح خودشان ارزیابی و تعریف می‌شوند.

وی افزود: فیلم‌های ویدئویی بر اساس امکانات و بودجه کم ساخته می‌شود و تنها عاملی که می‌تواند بر کیفیت آن در این مقطع بیفزایید شوق، انگیزه و استعداد سازنده آن است که چطور با فیلم نامه رفتار کند که بازخورد خوبی داشته باشد.

شاه حاتمی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره به همراه مشاوران سینمایی، قطعا به روند رو به رشد آن کمک خواهد کرد، عنوان کرد: مهم‌ترین رکن این جشنواره کشف استعدادهای است که امکان حرفه ای شدن را دارند و از همه مهم‌تر به وجود آوردن فضایی است که این استعدادها بتوانند وارد سینمای حرفه ای بشوند.

وی در ادامه از ورود غیر حرفه ایها به عرصه ساخت تله فیلم انتقاد کرد و گفت: از زمانی که ساخت تله فیلم‌ها شروع شد تا حدی سینما به شوخی گرفته شده است و بعضی‌ها فکر می‌کنند با ۴۰ یا۵۰ میلیون می‌توانند فیلم بسازند و این اتفاق بیشتر برای فیلم‌های غیرحرفه‌ای توزیع خانگی رخ می‌دهد.

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی تهران به همت موسسه رسانه های تصویری و با همکاری سازمان سینمایی کشور به دبیری محمدرضا عباسیان از ۲۸ خرداد تا ۲ تیر در تهران و جزیره ابوموسی برگزار می‌شود.