به گزارش هنرآنلاین، روابط عمومی گروه سینما فیروزه،اعلام کرد: با توجه به محدودیت و کمبود آموزش و انتقال تجربه در زمینه سینمای کوتاه و سینمای مستند که فقط محدود به چند کلاس به صورت تکدرس مستندسازی است، این گروه برآنست تا همایش‌ها وکارگاه‌های آموزشی سینمای مستند و فیلم کوتاه را با حضور اساتید و بزرگان سینمای مستند و داستانی برگزار کند.

اولین دوره از این سری همایش ها و کارگاه های انتقال تجربه در خرداد ماه سال جاری در مجموعه تالار ایوان شمس با حضور اساتید و بزرگان سینمای مستند کشور برگزار می‌گردد. دومین دوره نیز در اواخر تیر ماه سال جاری با حفظ موضوعات و اساتید اولین دوره و اضافه شدن محورهای جدید تشکیل می‌شود.

دوره‌های «آموزش و انتقال تجربه سینمای مستند» به مبانی کارگردانی، فیلم نامه، ساختار‌شناسی، گفتار‌شناسی و... همچنین امور فنی ساخت یک فیلم از قبیل تصویربرداری، صدابرداری، تدوین و... با حمایت و نظارت سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط سینمای مستند و فیلم کوتاه برگزار می‌شود.

یکی از مهمترین رویکردهای گروه سینما فیروزه برگزاری همایش و کارگاه آموزشی در شهرستان های مستعد است. بر این اساس از سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی برای مشارکت و حمایت مالی از این پروژه فرهنگی سینمایی نیز دعوت به عمل می‌آید.

در پایان قابل ذکر است که تمام دانشجویان رشته‌های تخصصی سینما و علاقه مندان به سینمای مستند و کوتاه می‌توانند برای شرکت در اولین کارگاه آزاد آموزش و انتقال تجربه سینمای مستند در وب سایت گروه سینما فیروزه ثبت نام کنند. آخرین مهلت ثبت نام اول خرداد ماه سال جاری است.