به گزارش هنرآنلاین، نمایش "در وقت مقرر" به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا کبگانی از 25 مهر و در قالب دومین دور رپرتوار "عصر تجربه"در تئاتر مستقل تهران روی صحنه می‌رود.

ای نمایش اثر برگزیده جشنواره تئاتر تجربه است و برنده تندیس نویسندگی و بازیگری دوم زن از هجدهمین جشنواره تئاتر تجربه است.

سارا زینلی، اسماعیل خزائی و  رضا عموزاد اجراگران این نمایش هستند و خلیل علیزاده تهیه کنندگی این نمایش را به عهده دارد.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: کارل ایونز عکاس ورزشی اهل لیورپول برای عکاسی مسابقه فوتبال بین دو تیم لیورپول و ناتینگهام فارست که در نیمه نهایی جام حذفی انگلیس برگزار می‌شود به ورزشگاه هیلسبورو شهر شفیلد ونزدی می‌رود. بازی با سوت داور آغاز می‌شود اما هرگز به پایان نمی‌رسد.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از: مجری طرح و دستیار کارگردان: فاطمه علیزاده، مشاورین کارگردان: رضا عموزاد، جواد کاوندی، مشاور رسانه‌ای: مریم رودبارانی، هماهنگی: سارا زینلی، گرافیست: محمدجواد تقی زاده و عکاس: محمدرضا فارابی (با تشکر از محمد مسیبی و علیرضا کبگانی).

لازم به ذکرست که پیش فروش اینترنتی بلیت‌های این نمایش که  هر شب ساعت 19 در تئاتر مستقل روی صحنه می رود، در سایت تیوال آغاز شده است.

در دومین دور رپرتوار "عصر تجربه"در تئاتر مستقل؛ شش کارگردان تجربه گرا با آثارشان مهمان شده‌اند.

 

نمایش "علیا مخدره" ویژه بانوان اجرا می‌شود

مایش "علیا مخدره" همزمان با ایام عزاداری سید و سالار شهیدان در صفر از ۱۹ تا ۲۹ مهر ماه به مدت ۱۰ شب در فرهنگ‌سرای عترت میدان امام حسین (ع) ویژه بانوان اجرا می‌شود. 

این نمایش داستانی مستند از دوران قاجار است و چگونگی به وجود آمدن تعزیه زنانه در دربار ناصرالدین‌شاه را روایت می‌کند. در "علیا مخدره" می‌بینیم که سه زن ادیب و هنرمند که دختران و خواهر ناصرالدین‌شاه هستند برای اولین بار شرایط اجرای تعزیه زنانه را در کاخ ناصری به وجود می‌آورند. در شکل‌گیری این اتفاق ماه تابان خانم یا قمرالسلطنه خواهر ناصرالدین‌شاه و فخرالدوله و فروغ الدوله دختران نقش دارند و تعزیه‌های مختلفی را در کاخ شاه اجرا می‌کنند. در این اثر نمایشی علاوه بر پرداختن به این اتفاق، تعزیه‌هایی مثل تعزیه حضرت قاسم (ع) و حضرت علی‌اکبر (ع) و نوحه‌خوانی حضرت زینب (س) نیز اجرا می‌شود.

علاقه‌مندان برای تماشای این نمایش می‌توانند بعد از اذان مغرب و عشا به فرهنگ‌سرای عترت در میدان امام حسین (ع) مراجعه کنند. 

 

"لطفا با مرگ من موافقت کنید" به محراب می‌‌رود

نمایش "لطفا با مرگ من موافقت کنید" نوشته شهرام کرمی به کارگردانی کوروش ساسانیان به زودی در تالار محراب به صحنه می‌رود.

داستان این نمایش درباره جوانی است که دچار سرطان خون شده و از رییس جمهور درخواست دارد با اتانازی (خودکشی قانونی) او موافقت کند.

النا آهی، علیرضا دهقانی، ماندانا عبقری، جواد اینانلو و کوروش ساسانیان بازیگران این اثر نمایشی هستند و اطلاعات کاملتر در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

 

پخش نمایشی با موضوع ورزش گلبال از رادیو نمایش

پخش سریال رادیویی "با چشمان بسته" از 23 مهرماه  با موضوع ورزش گلبال از رادیو نمایش آغاز می‌شود.

این نمایش را مریم تاجیک نوشته و درباره جوانی نابینا است که به تیم گلبال می‌پیوندد.

گلبال ورزشی طراحی شده برای نابینایان است. در این بازی که دو نیمه 10 دقیقه‌ای دارد چشمان همه بازیکنان بسته‌ است. در هر تیم سه نفر در زمین حاضرند که در نزدیکی دروازه خودی مستقرند و باید سعی کنند توپ را با دست به درون دروازه تیم مقابل بیاندازند.

این نمایش به کارگردانی ایوب آقاخانی در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است و فریدون محرابی، نگین خواجه نصیر، راضیه مومیوند، احمد گنجی و علی میلانی از جمله بازیگران آن هستند.

"با چشمان بسته" به تهیه‌کنندگی شهناز دهکردی، صدابرداری رضا طاهری و افکت نرگس موسی پور از 23 مهرماه  ساعت 18:45 به روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

"شاه لیر" مسابقه طراحی پوستر برگزار می‌کند

نمایش "شاه لیر" اثر جاودانه ویلیام شکسپیر که به زودی با دراماتورژی و کارگردانی دکتر مسعود دلخواه در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه می رود، مسابقه طراحی پوستر برگزار می‌کند.

لذا به منظور ارج نهادن به طراحان محترم گرافیک و کشف و معرفی هنرمندان مستعد و ناشناخته این عرصه، از همه علاقه‌مندان در تهران و دیگر شهرها دعوت می‌شود که پس از خواندن نمایشنامه "شاه لیر" اثر ویلیام شکسپیر، در یک رقابت سالم هنری شرکت کرده و طرح‌های خود را برای پوستر تئاتر "شاه لیر" به ایمیل kinglear.tehran2018@Gmail.com ارسال کنند.

لازم به ذکر است در مواجهه با این نمایشنامه کلاسیک، اجرایی با رویکرد مدرن و همراه با رگه‌های پست‌مدرن مدنظر است.

آخرین مهلت برای ارسال آثار، سی‌اُم مهرماه ۱۳۹۷ و تاریخ اعلام نتیجه پوسترهای برگزیده، اوایل آبان ماه ۱۳۹۷ که توسط دبیر فراخوان، محسن عامل انجام خواهد شد.

همچنین برای طرح‌های برگزیده ارسالی جوایزی به شرح زیر در نظر گرفته شده است.

نفر اول: ۱۰ میلیون ریال

نفر دوم: ۵ میلیون ریال

نفر سوم: ۲/۵ میلیون ریال

و همچنین از طراحان اول تا بیستم پوسترهای ارسالی، برای شرکت در نمایشگاه پوستر تئاتر "شاه لیر" در لابی سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر تهران در طول اجراها دعوت به عمل می‌آید.

شیوه و شرایط ارسال اثر به شرح زیر است:

قطع آثار: 70×50 سانتی‌متر | رزولوشن: 250dpi | فرمت: jpg  و به‌صورت RGB

حجم فایل‌های ارسالی: حداقل 3mb و حداکثر 6mb . در قسمت Subject ایمیل، عبارت "فراخوان پوستر تئاتر شاه‌لیر" ذکر شود و همچنین نام، نام خانوادگی، تعداد آثار و شماره تماس خود را در متن ایمیل عنوان کنید.

اسم فایل‌های ارسالی را به‌صورت انگلیسی و به ترتیبی که در مثال زیر آمده است قید کنید:

Amel-Mohsen-01

شایان ذکر است نمایش "شاه لیر" اثر جادوانه "ویلیام شکسپیر" از اواسط آبان در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود.