به گزارش هنرآنلاین، این روزها سینمای ما خبرهای خوشی را دنبال نمی‌کند، از ماجرای خانه سینما و برداشته شدن دو فیلم اکران نوروزی از روی پرده سینما که بگذریم، سه هنرمند محبوب سینما و تلویزیون ما، یعنی «ایرج قادری»، «رضا داوودنژاد» و «رضا ایران‌منش» این روزها در بستر بیماری به سر می‌برند و مردم هر روزه جویای حال آن‌ها هستند.

رضا ایران‌منش به علت مشکلات شیمیایی به جامانده از دوران دفاع مقدس، هر از گاهی بیماری‌اش عود می‌کند و به بیمارستان منتقل می‌شود، به طوری که خودش یک بار گفته بود «من دیگر یکی از کارکنان این بیمارستان شده‌ام»، اما این جانباز سینماگر در ۲۱فروردین ماه ۹۱، با وخامت حالش شبانه به بیمارستان آتیه منتقل شد.

در روزهای اول ایران‌منش قادر به صحبت نبود و در بخش ICU بیمارستان بستری شده بود. اما پس از گذشت دوره درمانی نزدیک به یک ماه، حال او رو به بهبود است و چند روزی می‌شود که به بخش منتقل شده است و افراد مختلفی اعم از هنرمندان، سیاست‌مداران و هم‌رزمان او به ملاقاتش آمده اند.

امروز، ۱۶ اردیبهشت، آقای فرضی، از بستگان رضا ایران‌منش خبر از بهبود حال این بازیگر داد، اما اضافه کرد که وضعیت حال او در نوسان است و همچنان پیش می‌آید که گاهی حالش دوباره بد می‌شود، به طوری که قادر به صحبت کردن نیست.

رضا داوود نژاد هم که در فروردین ماه به علت مشکلات کبدی به بیمارستان لاله منتقل شده بود، پس از مدتی بستری بودن در بخش ICU ، به یکباره با اعلام این خبر که طی آن اعلام شده بود او نیازمند عمل پیوند کبد است به نگرانی مردم افزود. هرچند این خبر در روزهای اول تکذیب شد، اما سپس این خبر تایید شد و رضا داوود نژاد سیزدهم اردیبهشت ماه، به بیمارستان نمازی شیراز، برای عمل کبد منتقل شد.

در صحبتی که امروز، ۱۶ اردیبهشت، خبرنگار ما با پرستار او در بخش ICU بیمارستان نمازی داشت، حال این بازیگر را همچون وضعیتی که در تهران داشت اعلام کرد و گفت: داوود نژاد همچنان منتظر پیوند کبد است، اما زمان این عمل هنوز مشخص نیست.

اما ایرج قادری، بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون، که از زمانی که به سرطان ریه مبتلا شد به بیمارستان انتقال پیدا کرد، متاسفانه روز به روز سرطان در بدن او بیشتر رشد کرد و حال او وخیم‌تر شده است، تا جایی که در اوایل اردیبهشت ۹۱، خبرها حاکی از آن بود که او در حالتی میان کما و هوشیاری قرار دارد.

از روز گذشته، ۱۵ اردیبهشت، همسر قادری، او را ممنون الملاقات خواند، زیرا در این روزها میزان ملاقات از قادری بسیار زیاد شده بود. زمانی که با پرستاران بیمارستان مهراد در این رابطه صحبت کردیم او گفت: وضعیت ایرج قادری همچون گذشته است و بهبود نیافته، اما دلیل همسر ایشان برای ممنوع کردن ملاقات او دلیلی غیر از بیماری اوست و به علت تعدد ملاقات‌ها بوده است.

حبیب اسماعیلی، تهیه کننده و بازیگر سینما و تلویزیون، که در روزهای اخیر به دیدن این هنرمند رفته بود، در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: حال ایرج قادری نسبت به هفته گذشته وخیم‌تر شده است، در هفته گذشته او قادر به تکلم هرچند کوتاه بود و می‌شد او را نیمه هشیار نامید، اما در ملاقات آخری که با او داشتم، با دستگاه تنفس می‌کرد و قادر به صحبت نبود.

اسماعیلی در رابطه با وضعیت ایرج قادری اضافه کرد: من لازم می‌دانم از همسر ایشان تشکر کنم، او در تمام طول دوره بیماری قادری از زمانی که به سرطان مبتلا شد به بهترین نحو از او مراقبت کرد و در مسائل مادی و معنوی همراه او بود. هرچند شاید این کار را جزئی از وظایف یک همسر بدانیم، اما از نظر من همسر قادری بسیار از خود گذشتگی دارد.