به گزارش هنرآنلاین، محمد نشاط از تهیه‌کنندگان سینمای ایران در گفت و گو با روابط عمومی نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی تهران، گفت: فیلم‌های ویدیویی نیازمند کیفی‌گرایی هستند. این فیلم‌ها در دل فیلم‌های سینمایی به چشم نمی آمد، در حالی که بسیاری از این آثار، فیلم‌های مناسب و خوبی هستند.

وی ادامه داد: با این رویداد شایسته امیدوارم مسولین سینمایی تصمیم‌گیری برای افزایش بودجه این فیلم‌ها را مورد بررسی قرار دهند. به عقیده من از تعداد تولیدات سالانه تله‌فیلم‌ها باید کاسته شود و به کیفیت ساخت آن توجه و پافشاری شود.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه در ساخت تله‌فیلم، رقابتی ایجاد شده و فیلم‌های که در تعداد روزهای کمتری ساخته شود، جزء افتخارات کارگردانان محسوب می‌شود. این قطعا ضربه بزرگی در تولید این نوع آثار است.

نشاط، با اشاره به اینکه خیلی از تله‌فیلم‌ها قابلیت این را دارند که اکران داشته باشند گفت: مهم‌ترین اتفاق جشنواره تغییر نگاه بازیگران و فیلم‌سازان خواهد بود چرا که تله‌فیلم دیگر برای مخاطب تلویزیون ساخته نمی‌شود و جشنواره ای وجود دارد که آن را مورد ارزیابی تخصصی قرار می دهد.

وی فیلم‌نامه را در روند تولید تله‌فیلم بسیار مهم خواند و عنوان کرد:از یک فیلم‌نامه خوب می‌شود یک فیلم متوسط ساخت اما از یک فیلم‌نامه بد حتی فیلم متوسط هم نمی‌شود ساخت و به همین دلیل کار را به کاردانش باید سپرد.

گفتنی است محمد نشاط ، با فیلم «خواب بد» که در جشنواره بیست هفتم فجر جایزه بهترین کارگردانی و در جشنواره فیلم پلیس کاندید بهترین فیلم‌نامه بوده است در بخش خاطره یاس ها نخستین جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی تهران حضور دارد.

نخستین جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی تهران به همت موسسه رسانه‌های تصویری و با همکاری سازمان سینمایی کشور به دبیری محمدرضا عباسیان از ۲۸ خرداد تا ۲ تیر در تهران و جزیره ابوموسی برگزار می شود.