به گزارش هنرآنلاین، سیصدوشصت‌ودومین و سیصدوشصت‌وسومین نمایشگاه‌های استانی کتاب، از ۱۸ تا ۲۳ مهرماه به‌ صورت همزمان در دو استان گلستان و کردستان برپا می‌شود.

در دوازدهمین نمایشگاه کتاب استانی گلستان، ۴۶۷ ناشر از استان‌های مختلف کشور در کنار ۱۵ ناشر این استان با عرضه ۷۳ هزار و ۶۴۰ عنوان کتاب حضور دارند و بیش از ۲۵ برنامه جنبی شامل رونمایی و نقد کتاب، برگزاری کارگاه و نشست‌های ادبی و کتاب‌خوانی و بزرگداشت شخصیت‌های فرهنگی استان به اجرا درمی‌آید.

موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برای این نمایشگاه برنامه حمایتی از ۱۲ کتاب‌فروشی استان و اختصاص ۶۵۰ میلیون تومان بن خرید کتاب را در دستور کار قرار داده است که از طریق بانک عامل مستقر درنمایشگاه در بین بازدیدکنندگان توزیع می‌شود.

در هشتمین نمایشگاه بزرگ استانی کردستان هم ۳۶۲ ناشر داخلی و نمایندگان ناشران در کنار ۱۰ ناشر استانی و ۵۲ ناشر لاتین بیش از ۷۳ هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب عرضه می‌کنند.

اجرای ۲۱ برنامه جنبی شامل نشست‌های تخصصی بررسی شعر و ادب کردی، کارگاه‌های آموزشی و برگزاری شب‌ شعر و داستان، رونمایی کتاب، اجرای نمایش‌های خیابانی و نمایش آثار هنری به مرحله اجرا درخواهد آمد.

برای این نمایشگاه هم در کنار برنامه حمایت از ۱۶ کتاب‌فروشی استان ۶۰۰ میلیون تومان بن خرید کتاب برای اقشار مختلف مردم این استان اختصاص‌یافته است.

دوازدهمین نمایشگاه استانی کتاب گلستان در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی این استان در گرگان و هشتمین نمایشگاه کتاب استانی کردستان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان در سنندج از ۱۸ تا ۲۳ مهر برپا می‌شود.