به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی تهران: برپایی کارگاه های تخصصی، با حضور اساتید صاحب نام داخلی و خارجی و چهره های برجسته سینما و تلویزیون با هدف آشنایی تهیه کنندگان، تولیدکنندگان و هنرمندان و دانشجویان درنظر گرفته شده است.

این کارگاه ها تاثیر و کارکردهای قابل توجهی در معرفی و شناسایی ماهیت فیلم ویدیویی و تقویت فضای تحلیلی و پژوهشی جشنواره خواهد داشت و بستری برای بهره گیری فیلمسازان و ویدیوکاران در جهت ارتقای سطح کارها و غنای این حوزه از تولیدات را فراهم می آورد.

همچنین، یزدان عشیری مدیر روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی تهران از برپایی جلسات «نقد و بررسی فیلم های ویدیویی»، با حضور منتقدان، کارشناسان و فیلمسازان، همزمان با برگزاری جشنواره خبرداد.

به گفته او: جلسات نقد و بررسی به منظور استفاده بهتر از نقش موثر و کارآمد نویسندگان و منتقدان سینمایی و بسترسازی برای تعامل و همکاری متقابل آن ها با هدف ارتقای سطح آثار، آسیب شناسی و تحلیل فیلم ها پیش بینی شده است.

عشیری اضافه کرد: با توجه به نیاز فیلم های ویدیویی به فضای نقد و ارزیابی ساختاری و محتوایی و فقدان این فرصت ها برای این نوع آثار در کشور، برپایی نشست های پرسش و پاسخ با حضور کارشناس - منتقد از سوی ستاد برگزاری جشنواره برای استفاده بیشتر، از نقش استراتژیک رسانه، بویژه منتقدان و نویسندگان سینمایی، مشابه الگوی موفق فجر، سلسله جلسات پرسش و پاسخ با حضور عوامل فیلم طراحی شده که قطعا، گام اساسی و مهم در کالبدشکافی و نقد و آنالیز فیلم های ویدیویی خواهد بود و فرصتی است برای این گونه آثار و محصولات فرهنگی که تاکنون نداشته اند یا کمتر داشته اند.

این سلسله جلسات مطابق الگوی جلسات نقد و بررسی جشنواره بین المللی فیلم فجر طی روزهای برگزاری جشنواره از ۲۸ خرداد تا ۲ تیر در تهران برپا می شود. همچنین سلسه نشست های تخصصی کارگاه های ورک شاپ هم در همین زمان برگزار می شود.

نخستین جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی تهران به همت موسسه رسانه های تصویری و با همکاری سازمان سینمایی کشور به دبیری محمدرضا عباسیان از ۲۸ خرداد تا ۲ تیر در تهران و جزیره ابوموسی برگزار می شود.